تور بالای تخت نوزاد

اتاق لاکچری نوزاد

اتاق لاکچری نوزاد چه ویژگی هایی دارد؟  اگرجزء آن دسته از پدر و مادرها هستید که به شیک بودن و زیبایی اتاق نوزاد خود به همان اندازه ی راحت و کاربردی بودن اهمیت میدهید و اگر قبل از تهیه وسایل اتاق نوزادتان ترجیح میدهید تحقیق کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید ، به شما پیشنهاد میکنیم این مطلب را تا پایان مطالعه کنید . وقت زیادی از شما نخواهد گرفت اما اطلاعات خوبی را در خصوص لاکچری‌ترین وسایل برای اتاق نوزاد در اختیارتان خواهد گذاشت.
طراحی اتاق نوزاد، نیازمند صرف خلاقیت و سلیقه‌ی زیادی است. اتاق نوزاد باید به گونه‌ای طراحی شود که بتواند محیطی امن و ارام را برای نوزاد فراهم کند به این منظور باید به دو مسئله اساسی توجه شود.

• زیبایی: درست است که خود نوزاد درابتدا خیلی متوجه رنگ و زیبایی اتاقش نخواهد شد اما این نکته برای مادر بسیار اهمیت دارد و واضح است که آرامش مادر، تا چه اندازه در آرامش نوزاد و خواب او اهمیت دارد.

• کارایی: وسایل اتاق نوزاد علاوه بر زیبایی، باید از کارایی هم برخوردار باشد. این وسایل باید برطرف کننده همه‌ی نیازهای نوزاد باشد وبرای او ارامش بیاورد. وسایلی نظیر سرویس خواب کاربردی، گهواره ، صندلی مادر، و قفسه ها و کشوهایی برای جادادن وسایل نوزاد از واجبات اتاق نوزاد هستند. اما وسیله‌ای که نیازی از مادر و نوزاد برطرف نمیکند و کمکی هم به زیبایی اتاق نوزاد نمیکند لزومی ندارد که در اتاق قرار بگیرد.

اتاق لاکچری نوزاد

درتهیه وسایل اتاق نوزاد چه مواردی باید درنظر گرفته شود؟

• رنگ: در طراحی اتاق نوزاد، انتخاب رنگ بسیار اهمیت دارد. از قدیم رسم بر این بوده که وسایل نوزاد دختر را به رنگهای ملایم نظیر صورتی و وسایل نوزاد پسر را رنگهای سرد مثل ابی و سبز تهیه میکردند. اما این کار فقط دست شما را در طراحی و خرید می‌بندد. ما به شما توصیه میکنیم رنگهای اصلی اتاق را بیشتر رنگهای خنثی نظیر سفید، کرم، طوسی و خاکستری انتخاب کنید. سپس برای انتخاب سایر وسایل و اکسسوری ها رنگهای گرم و سرد را استفاده کنید تا اتاق را بنا به میل و سلیقه خود بچینید و جنسیت نوزاد را هم در این مرحله میتوانید در دکور کردن اتاق دخیل کنید.

نور: اتاق نوزاد باید روشن و نورگیر باشد. برای این منظور میتوان از نورهای مخفی در کناره‌های اتاق، بالای شلف ها و اطراف سرویس خواب استفاده کرد و زیبایی دوچندان به اتاق بخشید . درعین حال باید طراحی اتاق به گونه ای باشد که هرزمان نیاز بود بتوان اتاق را تاریک کردتا نوزاد براحتی بخوابد. پس لازم است پرده ای که برای اتاق نوزاد تهیه میکنید ضخامت کافی را داشته باشد تا بتواند این کار را انجام دهد.
سرویس خواب: اما مهمترین جزء اتاق نوزاد، سرویس خواب نوزاد است. نوزاد در اولین هفته‌های تولد، حدود ۱۸ساعت در شبانه روز را در خواب می‌گذراند. از این جهت سرویس خواب نوزاد بسیار اهمیت دارد.
رنگ سرویس خواب باید به گونه‌ای باشد که بتوان سایر اجزاء اتاق را با ان هماهنگ کرد پس سرویس خواب نوزاد را از برندی تهیه کنید که تنوع رنگی خوبی را دراختیار شما قرار دهد.
جنس سرویس خواب: سرویس خواب نوزاد باید علاوه بر استفاده از متریال مناسب ، ایمنی نوزاد را هم درنظر گرفته باشد.
برند: اهمیت داشتن برند برای سرویس خواب نوزاد از این جهت است که شما با خیال راحت خرید میکنید و دیگر نیازی نیست نگران جنس چوب و رنگ بکار رفته در سرویس نوزاد باشید. شرکت تولید کننده قطعاً بهترین متریال را برای تولید محصولات خود درنظر میگیرد تا رضایت مشتریانش را جلب کند

لوازم اتاق نوزاد

اتاق خواب نوزاد به یک سری وسایل و لوازم نیاز دارد که در این جا به بررسی ضروری ترین ها خواهیم پرداخت:

  • تخت یا گهواره.زمانی که نوزاد به دنیا می آید، چند ماه اول به گهواره نیاز است که بعد از آن از تخت استفاده می شود و بسیاری از والدین از همان ابتدا این دو آیتم را تهیه می کنند. توجه داشته باشید که تشک باید استانداردهای لازم را داشته باشد و کاملا داخل قاب تخت جا بگیرد و تکان نخورد. از قرار دادن تعداد زیاد بالشت یا عروسک در تخت کودک خودداری کنید، چرا که می توانند باعث خفگی نوزاد شوند.
  • کمد لباس.از آن جایی که در خرید سیسمونی، لباس های زیادی برای نوزاد خریداری می شود، نیاز است که از همان ابتدا یک کمد مناسب و متناسب با فضای اتاق تهیه شود که معمولا کمد اتاق نوزاد از چندین کمد و قفسه تشکیل می شود.
  • میز عوض کردن پوشک.برای این میز باید یک زیرانداز مناسب تهیه شود که میز باید در ارتفاع مناسبی قرار داشته باشد تا کار برای مادر به راحتی انجام شود و هم چنین باید مراقبت تکان ها و حرکات نوزاد هنگام تعویض کردن پوشک باشید.
  • آویز بالای تخت.معمولا عروسک یا اسباب بازی هایی به صورت آویزی بالای تخت نوزاد قرار می گیرند که بهتر است محل قرار گیری شان در ارتفاعی باشد که دست نوزاد به راحتی به آن نرسد.

تزئین اتاق نوزاد لاکچری

برای لاکچری تر شدن اتاق نوزادتان می توانید از آیتم های زیر استفاده کنید:

اتاق نوزاد باید جذابیت خاصی داشته باشد. به همین خاطر به رنگ بندی و تزئین دیوارها اهمیت بدهید که می توانید از کاغذ دیواری های طرح دار و رنگی متناسب با جنسیت نوزادتان استفاده کنید.

برای لاکچری شدن اتاق از پاف و مبل های فانتزی استفاده کنید.

برای نورپردازی از لوسترهای فانتزی و عروسکی یا آباژورهای دیواری استفاده کنید.

حتما از فرش های کوچک و قالیچه برای کف اتاق استفاده کنید و یا می توانید عروسک های بزرگ تر را با نظم خاص، کف اتاق بچینید و فضای فانتزی تری را ایجاد کنید.

شرکت آشو تولیدکننده سرویس خواب نوزاد شیکترین سرویس خواب نوزاد را با بهترین متریال روز دنیا در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد تا مورد اعتماد همیشگی مشتریانش باشد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *