تور بالای تخت نوزاد

تور بالای تخت نوزاد

تور بالای تخت نوزاد چه مدل هایی دارد؟ تولد نوزاد در هر خانواده‌ای میتواتد اتفاقی شیرین دلچسب باشد. عضو جدیدی که با ورود خود، شادی و شیرینی خاصی به همراه می‌آورد و زندگی همه‌ی اعضای خانواده را تحت تاثیر خود قرار میدهد. طبیعی است که پس از تولد یک نوزاد، همه اعضای خانواده تلاش میکنند تا بهترین شرایط را برای نوزاد جدید مهیا کنند و همه چیز را آماده میکنند تا نوزاد راحت باشد.
یکی از مهمترین شرایطی که باید برای نوزاد فراهم باشد ، امکان خواب راحت است. نوزادی که تازه بدنیا می‌اید بیشتر از هجده ساعت در شبانه روز میخوابد پس طبیعی است که هر چه شرایط برای خواب نوزاد فراهم باشد، نوزاد ارام تری خواهیم داشت. بعضی از شرایطی که باید برای خواب نوزاد درنظر گرفته شود در زیر آمده است:

سرویس خواب

اولین نکته‌ای که باید برای یک خواب راحت برای نوزاد در نظر گرفت تختخواب نوزاد است. تخت نوزاد باید از شرایط و استانداردهای لازم برخوردار باشد. از لحاظ جنس چوب و رنگ بکار رفته، باید از بهترین مواد در تهیه ان استفاده شده باشد. اندازه تخت استاندارد باشد و نوزاد فضای کافی داشته باشد. تشک و بالش نباید زیادی نرم و یا سفت باشد.

تور بالای تخت نوزاد

دما

عامل مهم دیگری که معمولاً مانع از خواب راحت نوزاد میشود دمای زیاد محیط است. بعضی پدر و مادرها که اولین بار است صاحب نوزاد میشوند تصور میکنند باید نوزاد را گرم نگه داشت تا راحتتر بخوابد. درصورتی که این یک تصور غلط است و نوزاد هم مانند بقیه نیاز به دمای متعادل دارد. البته دمای بدن نوزاد معمولاً اندکی بالاتر است اما این به این معنی نیست که از پتوها و لباسهای ضخیم برای نوزاد استفاده کنیم.

لباس راحت

نکته دیگری که نوزاد برای خواب راحت به آن نیاز دارد لباس خواب راحت است.لباسی که نوزاد با آن میخوابد بسیار اهمیت دارد . لباس خواب نوزاد نباید هیچ دکمه یا زیپی در قسمت پشت لباس که نوزاد بر روی آن میخوابد داشته باشد تا موقع خواب کودک را آزار ندهد . لباس نوزاد نباید تنگ باشد . لباس تنگ باعث گریه و بی قراری نوزاد میشود . همچنین نباید انقدر به نوزاد لباس بپوشانیم که مانع از خواب راحت نوزاد شود . بسته به فصل ، یک یا دو تکه بلوز و یک شلوار برای خواب نوزاد کافی است .

حذف عوامل فیزیکی مزاحم

نکته ای که بسیار مهم است اما ممکن است که به چشم نیاید. ممکن است شما همه ی شرایط را برای خواب آسوده نوزادتان فراهم کنید تا راحت بخوابد ، از بهترین رختخواب و بهترین لباس و دمای مناسب همه چیز را آماده کرده‌اید. اما یک حشره مزاحم ، تمام تلاش ها و زحماتی را که برای خواب نوزادتان کشیده اید را خراب می کند و نمی گذارد نوزادتان راحت بخوابد . از قدیم مادر ها و مادربزرگ ها برای این مشکل راهکار بسیار ساده داشتند که آن توری انداختن و پشه بند بود .این پشه بند ها مدل های مختلفی داشتند . بعضی از آنها زیپ داشت و این قابلیت را داشت که رختخواب نوزاد را در پشه بند گذاشت و زیپ آن را کشید . نوعی دیگر از پشه بند ها قابلیت باز و جمع شدن را داشت اما ویژگی مشترک همه آنها این بود که از نوزاد در برابر آزار و اذیت حشرات مراقبت میکردند . امروزه اما با وجود تختخواب های شیک امروزی و اتاق های لاکچری نوزاد ، امکان گذاشتن پشه بند برای نوزاد وجود ندارد . راه حلی که برای در امان ماندن نوزاد از شر حشرات در نظر گرفته شده ، تهیه توری های بسیار بزرگی است که از سقف بالای سر نوزاد آویزان میشود و تخت نوزاد را به طور کامل میپوشاند . این توری ها که در رنگ ها و طرح های بسیار زیبا تهیه میشود با اتاق لاکچری نوزاد شما ست میشود و علاوه بر محافظت از نوزاد شما در برابر گزیده شدن ، جلوه بسیار زیبایی هم به اتاق نوزاد شما میبخشد . این تورهای بسیار زیبا را از سایت آشو تهیه کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *