ابعاد استاندارد میز تحریر

ابعاد استاندارد میز تحریر

میز تحریر از جمله لوازمی است که عمدتا برای مطالعه یا کار مورد استفاده قرار می گیرد و بسیار مهم است که هنگام خرید آن علاوه بر اهمیت دادن به کیفیت و زیبایی، یک سری استانداردها در نظر گرفته شود تا در دراز مدت با مشکلاتی مانند کمر درد و گردن درد روبرو نشوید. یکی از مواردی که باید به آن اهمیت داده شود، ابعاد و اندازه میز است که در ادمه به بررسی ابعاد استاندارد میز تحریر خواهیم پرداخت.

ابعاد استاندارد

زمانی که صحبت از استاندارد بودن ابعاد میز می شود، سه پارامتر اصلی طول، عرض و ارتفاع باید در نظر گرفته شود. اگر میز تحریری که خریداری می شود استاندارد نباشد، قطعا شما با مشکلاتی مانند گردن درد، کمر درد و دردهای عضلانی روبرو می شوید و تمرکزتان برای کار و مطالعه را از دست خواهید داد. پس حتما در کنار راحتی و کیفیت میز، ابعاد آن نیز باید در نظر گرفته شود.
نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که می خواهید چه وسایلی را روی میز قرار دهید تا متناسب با آن، اندازه مناسبی برای میز تعیین شود که استانداردها بر اساس شرایط خاص، بالا و پایین می شود و بسیار مهم است که قبل از خرید و سفارش میز، این قبیل موارد را در نظر بگیرید.
ابعاد استاندارد میز تحریر به چه صورت است؟
هنگام تعیین استانداردهای میز تحریر به مواردی از قبیل وزن و قد باید اهمیت داده شود، به علاوه این که باید فضا و متراژ را نیز در نظر بگیرید. اما استانداردهای کلی به شرح زیر می باشد:
• ارتفاع استاندارد میز تحریر: 73 تا 77 سانتی متر، که با توجه به قد هر فرد باید به گونه ای باشد که گردن بیشتر از 20 درجه خم نشود.
• طول استاندارد میز تحریر: 70 تا 150 سانتی متر
• عرض استاندارد میز تحریر: 60 تا 75 سانتی متر
ابعاد استاندارد میز تحریر برای سنین مختلف
ابعاد میز تحریر با توحه به سن و قد انتخاب می شود و به گونه ای باید باشد که زمانی که فرد پشت میز می نشیند، دست ها روی میز قرار بگیرد و میز و آرنج در یک راستا قرار باشند. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که ارتفاع مناسب میز را نباید با کم و زیاد کردن ارتفاع صندلی تنظیم کرد. هر زمان که پشت میز قرار گرفتید و روی صندلی نشستید، پا باید کاملا روی زمین قرار بگیرد و زانوها در زاویه نود درجه باشند. ابعاد طول و عرض که بسته به فضایی که در اختیار دارید و با توجه به اندازه هایی که گفته شد، انتخاب می شود و تفاوت ها در ارتفاع میز می باشد.

ابعاد استاندارد میز تحریر کودک

هنگام خرید میز تحریر برای کودک باید این را در نظر داشته باشید که ارتفاع باید به اندازه ای باشد که دست ها در راستای بدن و روی میز قرار بگیرد که معمولا ارتفاع استاندارد از 46 تا 64 سانتی متر برای کودکان 3 تا 11 سال می باشد.

ابعاد استاندارد میز تحریر نوجوان

میز تحریری که برای نوجوان خریداری می شود، باید به گونه ای باشد که هنگام استفاده فشاری به دست ها و شانه ها وارد نشود و ارتفاع 71 سانتی متر برای نوجوانان 11 تا 14 سال مناسب می باشد.

ابعاد استاندارد میز تحریر بزرگسالان

برای افراد بزرگسال نیز موارد گفته شده را باید در نظر داشته باشید تا در دراز مدت با گردن درد و دست درد مواجه نشوید. ارتفاع استاندارد میز برای بزرگسالان، 76 یا 77 سانتی متر می باشد.
شما می توانید جهت اطمینان از انتخاب میز تحریر با ابعاد استاندارد، با کارشناسان ما در گروه آشو چوب تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *