میز و صندلی کودک

میز و صندلی کودک

میز و صندلی کودک از جمله وسایلی است که زیبایی خاصی به اتاق کودک شما میبخشد و محیطی دلچسب را برای کودکان فراهم میکند. کودکان همیشه دوست دارند مانند بزرگترها رفتار کنند و از رفتار آنها تقلید کنند. این کار به رشد آنها و پیدا کردن هویتشان کمک میکند. میز و صندلی از جمله مواردی است که بچه ها خیلی دوست دارند در اتاقشان داشته باشند تا مانند بزرگترها رفتار کنند.

میز و صندلی در اتاق کودکان کاربردهای متفاوتی دارد. انها از میز و صندلی برای مطالعه، نقاشی، بازی و بسیاری کارهای دیگر استفاده میکنند. همچنین بعنوان دکور برای اتاق کودک هم استفاده میشود. میز و صندلی میتواند ساعتها کودک را سرگرم کند و او را تشویق به مستقل بازی کردن کند.
تنوع میز و صندلی کودک امروزه در بازار بسیار زیاد است و رنگها و طرحهای جالب و زیبایی دارد اما آیا همه انها مناسب استفاده برای کودک شما هستند؟

میز و صندلی کودک
ویژگی های میز تحریر و صندلی کودک

۱- میز و صندلی کودک باید دارای طرح و ارگونومی مناسب و متناسب با قد و سن کودک باشد.
۲ وقتی کودک روی صندلی می نشیند پشت صندلی باید به راحتی پشت و ستون فقرات کودک را بپوشاند و پایه های صندلی باید طوری طراحی شوند که موقعیت مناسبی روی زمین داشته باشند ، زیرا کودک ممکن است بخواهد ساعتها از ان استفاده کند.
۳- میز و صندلی بچه ها باید سبک باشد تا کودک در صورت لزوم بتواند صندلی خود را به جلو و عقب تنظیم کند.
۴- رنگهای شاد و براق میز و صندلی ها زیبایی اتاق کودکان یا خانه بازی و مهد کودک را زیباتر کرده و علاقه او را به استفاده از آنها افزایش می دهد.

ابعاد مناسب

شاید پیش خودتان فکر کنید که اگر میز و صندلی را بزرگتر از سن و سال کودک تهیه کنید تا سالها برای او قابل استفاده خواهد بود و در آینده از آن استفاده خواهد کرد اما میز و صندلی بزرگتر قطعا برای کودک راحت نخواهد بود . نکته ای که بیش از هرچیز برای انتخاب میز و صندلی کودک اهمیت دارد، راحت بودن آن است. کودک باید بتواند براحتی صندلی خود را جابجا کند و از آن استفاده کند.
علاوه برآن ممکن است ارتفاع یک میز و صندلی بزرگتر کودک شما را به دردسر بیندازد. بهترین ارتفاع برای یک صندلی زمانی است که کف پا روی زمین باشد و زانوها زاویه ۹۰ درجه داشته باشند. فاصله کف تا انحنای پشت زانو ارتفاع مورد نظر شما برای صندلی است.

ارتفاع میز کودکان باید حدود ۲۰ سانتی متر از صندلی بیشتر باشد.

این فاصله موقعیت مناسبی برای نشستن طبیعی پشت میز ایجاد می کند و کودک را متمرکز و آرام می کند تا کارها را با دست انجام دهد.

با توجه به رشد سریع کودکان ، می توانید میز و صندلی با تنظیم ارتفاع بخرید تا چندین سال به راحتی توسط کودک استفاده شود.

کودکان سریع رشد می کنند. یک میز ۵۰ سانتی متری ممکن است امسال خوب باشد ، اما سال آینده کاهش می یابد. هنگام خرید میز ، به کودک آینده فکر کنید.

همچنین بسیاری از میزها و صندلی های کودک دارای راهنمای سنی هستند که می توانید از آنها برای کمک به خودتان استفاده کنید. خرید میز ارزان تر برای استفاده یک ساله کودکان ، ضرر آینده شما است.

جنس میز و صندلی کودک

بهتر است میز و صندلی کودک را از جنسی بادوام و با کیفیت تهیه کنید . اگر جنس میز یا صندلی کودک ضعیف باشد ممکن است هنگام بازی بشکند و خطرات زیادی را برای کودک بوجود اورد.

جمع بندی

در خرید میز و صندلی برای اتاق کودک به نکات مهمی چون ارتفاع میز و صندلی، طرح و رنگ جالب و باکیفیت و همچنین دوام و استحکام ان باید توجه کنید. البته میتوانید با خرید از یک برند معتبر همه این موارد را یکجا ودر کنار هم داشته باشید. آشوچوب تولیدکننده میز و صندلی های کودک با کیفیت میتواند راهنمای شما در این زمینه باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *