شلف

بهترین طراحی دکوراسیون اتاق کودک و نوزاد

بهترین طراحی دکوراسیون اتاق کودک و نوزاد چگونه است؟ اتاق کودک بهترین مکان برای تفریح بازی استراحت خوشگذرانی و تخیل برای آنهاست . برای نوزاد احتمالا دکوراسیون و وسایل اتاق شاید اهمیت چندانی نداشته باشد و تنها رنگ و نور اتاق نوزاد است که از جهت ایجاد آرامش اهمیت دارد . اما با رشد نوزاد کم کم توجه او به وسایل اتاق و تزئینات جلب میشود . به مرور کودک میتواند از وسایل اتاق استفاده کند و از روی تخت و صندلی بالا برود .

چیدمان وسایل داخل اتاق و دکوراسیون هم به همان اندازه‌ی رنگ و نور اهمیت پیدا میکند . به تدریج نسبت به اتاق خود احساس مالکیت پیدا میکند و دوست دارد که سلیقه خود را در طراحی اتاق دخالت دهد . در نتیجه از نوزادی تا حدود ۶ سالگی این شما هستید که برای دکوراسیون اتاق کودکتان تصمیم میگیرید و پس از آن به مرور خود کودک توانایی تصمیم گیری پیدا می کند .

اما بطور کلی قوانین و ترفند هایی وجود دارد که در بهتر است در هر سنی در دکوراسیون اتاق نوزاد و کودک رعایت شوند . در این مقاله به این قوانین و ترفند ها بطور مختصر میپردازیم .

دیوار های خنثی

• در دکوراسیون اتاق کودک دیوار ها را خنثی نگه دارید . رنگ آبی و صورتی شاید در نظر اول نشان دهنده جنسیت و علایق کودک باشد ، اما انتخاب ان برای دیوار خیلی زود خسته کننده میشود . رنگ های خنثی یکی از امن ترین انتخاب هاست . رنگ های خنثی باعث میشود تزئینات دیگر اتاق، جلوه بیشتری داشته باشد. اگر دوست داشته باشید از علایق کودک مثلا نقاشی ها و یا عکس ها استفاده کنید . روی دیوار ها از رنگ خنثی استفاده کنید تا بیشتر خود را نشان دهد . علاوه بر آن اگر رنگ دیوار ها خنثی باشد دست شما برای انتخاب وسایل رنگی برای اتاق کودک شما بازتر است .

بهترین طراحی دکوراسیون اتاق کودک و نوزاد

• برای انتخاب سبک در اتاق کودک خیلی به دنبال مد نباشید . در انتخاب وسایل بزرگ اتاق مانند سرویس خواب و پرده معمولا سبک کلاسیک بهترین انتخاب است و هیچ وقت از مد نمی‌افتند و کودک شما را خسته نمیکند .

• در انتخاب وسایل اتاق کودک به دنبال تم نباشید . شاید در ابتدا کودک شما از یک تم یا یک کارتون خیلی استقبال کند .
اما تم ها خیلی زود قدیمی میشوند و کودک را دلزده میکنند و احتمالا بعد از گذشت یک سال دیگر کودک شما علاقه‌ای به تم یا کارتون سال پیش نداشته باشد و شما قادر نیستید هر سال تم اتاق را عوض کنید. اگر خواستید علاقه کودک به یک تم یا کارتون را در اتاق پیاده کنید استفاده از برچسبهای آن تم، بهترین گزینه است که براحتی هم قابل تعویض است.

توجه به سلیقه کودک

• اتاق کودک باید بازتاب شخصیت خودش باشد
کودکان و بزرگسالان استفاده‌های متفاوتی از اتاق خوابشان میکنند .برای یک بزرگسال اتاق خواب تنها محل خواب و استراحت است. اما برای یک کودک اتاق خواب، محل زندگی اوست. به همین دلیل دوست دارد همه‌ی چیزهای مورد علاقه اش را در اتاقش داشته باشد. پس اجازه بدهید سلیقه اش را در اتاقش پیاده کند. کودکان رنگهای شاد و پرانرژی را ترجیح می‌دهند. سعی کنید تعادلی میان سلیقه کودک و تناسب در طراحی را در اتاق برقرار کنید.
در صورت نیاز به راهنمایی در زمینه طراحی و خرید وسایل اتاق کودک ، کارشناسان آشوچوب آماده هستند تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *