بهترین رنگ برای اتاق خواب پسران

بهترین رنگ برای اتاق خواب پسران

بهترین رنگ برای اتاق خواب پسران

اگر علاقمند به دکوراسیون کردن اتاق کودکانتان هستید و آرامش و شادی انها برایتان مهم است حتما میدانید که استفاده از رنگها چه اندازه در دکوراسیون اتاق خواب کودک نقش دارد.
در این مقاله قصد داریم در مورد بهترین رنگ برای اتاق خواب پسران ، مطالبی را برایتان بیان کنیم. همانطور که میدانید رنگها دارای انرژی هستند و میتوانند احساسات بخصوصی را منتقل کنند. پس در ابتدا لازم است در مورد رنگها و تاثیرات آنها بر روی کودکان اندکی بدانیم.

تقسیم بندی رنگها

رنگ‌های گرم
رنگ‌های سرد
رنگ‌های میانی
رنگ‌های خنثی

روانشناسی رنگها

رنگ‌های گرم، رنگ‌هایی هستند که از نارنجی، قرمز، زرد و صورتی به تنهایی و یا ترکیب آن‌ها تشکیل شده‌اند. این رنگ‌ها هیجان را در انسان زنده می‌کنند و به همین دلیل ممکن است در برخی افراد عصبانیت را برانگیزند. در استفاده از این رنگ‌ها برای اتاق خواب دقت کنید؛ چرا که ممکن است کیفیت خواب شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد. اگر می‌خواهید که اثر این رنگ‌ها کمتر شود، می‌توانید به رنگ سفید را به آنها اضافه کنید تا به رنگ‌های سرد نزدیکتر شوند.

رنگ‌های سرد عبارتند از رنگ‌های سبز، آبی و نقره‌ای که می‌توانند با رنگ سفید ترکیب شوند. این رنگ‌ها به دلیل احساس خوبی که در فرد به وجود می‌آورند، طرفدار بیشتری دارند. شما می‌توانید با خیال راحت آنها را به عنوان رنگ مناسب اتاق خواب در نظر بگیرید.

رنگ‌هایی مانند بنفش، رنگ میانی را تشکیل می‌دهند. بهتر است هنگام استفاده از رنگ‌های میانی مانند بنفش و ارغوانی، از رنگ‌های روشن در کنارشان استفاده شود. در استفاده از رنگ بنفش دقت کنید؛ چرا که ممکن است در برخی افراد اختلال خواب و تمرکز به وجود آورد.

رنگ‌های خنثی مثل خاکستری، کرم و بژ نیز رنگ‌هایی هستند که در رنگ‌های گرم و سرد تاثیری ندارند و بهتر است در کنار رنگ‌های دیگر استفاده شوند. برای مثال از ترکیب رنگ‌های خاکستری و زرد در دکوراسیون به عنوان رنگ مناسب اتاق خواب نام برده می‌شود.

بهترین رنگ برای اتاق خواب پسران

رنگ مناسب برای اتاق نوزاد پسر

بهترین رنگ برای اتاق پسربچه های کم سن و سال، رنگهای سفید و روشن برای ایجاد فضایی دلنشین و پرانرژی است. در کنار رنگهای روشن ، رنگهای مکمل سرد مانند سبز و آبی بیشتر با روحیات پسرها سازگار است. رنگهای آبی و فیروزه‌ای هم حس ارامش را منتقل میکنند . استفاده از مقداری رنگ گرم مانند نارنجی میتواند حس اعتماد به نفس و استقلال را در کودک بوجود آورد. ترکیب آبی آسمانی با رنگ زرد هم بسیار مناسب سنین نوزادی است. از سن ۶ تا ۹ سالگی که پسر بچه‌ها بیشتر وقت خود را در اتاق به بازی میگذرانند ، رنگ دیوار اتاق می‌تواند تأثیر زیادی روی فرزند شما داشته‌باشد. در این زمان اتاق کودک علاوه بر محل خواب، مهم‌ترین محل یادگیری او هم هست پس باید در انتخاب رنگ برای این سن بسیار دقت کرد. رنگ‌هایی که برای اتاق پسرانه بچگانه به کار می‌برید؛ بهتر است ترکیبی از رنگ‌های خنثی و رنگ‌های گرم باشد. آبی روشن، خاکستری، طلایی ، سبز ارتشی و زیتونی در کنار رنگ‌های گرم ترکیب رنگی فوق‌العاده به اتاق کودک شما می‌آورد. بهتراست رنگ‌های گرم را رنگ غالب اتاق کودک قرار ندهید. پسرها معمولاً در این سن انرژی بالایی دارند و بسیار فعال هستتد . رنگ‌های گرم مثل قرمز، نارنجی و زرد اگر به میزان زیاد در دکور و چیدمان اتاق خواب پسرانه به‌کار رود انرژی او را بیشتر کرده و احتمالاً شما را خسته خواهند کرد. اتاق خواب پسران نوجوان تقریبا پناهگاهی دنج برای او محسوب میشود. در این سنین پسران خود میتوانند برای رنگ و دکور اتاقشان تصمیم بگیرند . تمایل به استفاده از رنگهای تیره در این سنین بیشتر میشود. آبی تیره مایل به سورمه‌ای، خاکستری تیره، سبز و مشکی از رنگ‌های موردعلاقه پسرها در سنین نوجوانی است. البته در نظر داشته باشید زمانی که رنگ دیوار اتاق پسرانه را تیره انتخاب کردید، تخت و لوازم چوبی اتاق باید رنگی روشن‌تر داشته‌باشند تا ترکیب رنگ زیبایی درست کنند.

نکات انتخاب رنگ اتاق خواب پسران

رنگ از جمله فاکتورهایی است که بر روی روحیه و انرژی تاثیر می گذارد و در انتخاب آن باید دقت به خرج داده شود، از این رو بهتر است که هنگام انتخاب رنگ مناسب، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • یکی از مهم ترین مواردی که هنگام انتخاب رنگ اتاق باید در نظر گرفته شود، سن است که می توانید یک رنگ را به عنوان رنگ پایه انتخاب و در کنار آن از رنگ های مکمل و متناسب استفاده کنید تا هارمونی بیشتری در فضا ایجاد شود. به طور مثال، توصیه می شود برای نوجوانان که در دوره حساسی از زندگی هستند، کمتر از رنگ هایی مانند قرمز و مشکی استفاده شود، در مقابل رنگ هایی مانند آبی روشن و سبز می توانند حس آرامش بیشتری را به همراه داشته باشند.
  • اندازه و فضای اتاق، مورد دیگری است که باید به آن پرداخته شود. معمولا توصیه می شود برای اتاق هایی با ابعاد کوچک تر از رنگ های روشن مانند سفید یا طوسی استفاده شود تا فضا کمی بزرگ تر به نظر برسد. که البته برای اتاق های کوچک، علاوه بر رنگ، نحوه چیدمان نیز بسیار مهم است.
  • به سلیقه خود پسران باید اهمیت داده شود. بسیاری از پسر بچه ها دوست دارند دکوراسیون اتاق شان سبک فوتبالی باشد که شما می توانید وسایل و رنگ ها را بر این اساس انتخاب کنید، اما ممکن است در نوجوانی و بزرگسالی، این سلقیه فرق کند و نیاز باشد از رنگ ها و طرح های ساده تری استفاده شود.
  • ایمنی و کیفیت رنگی که انتخاب می شود، بسیار مهم است. به خصوص برای اتاق پسر بچه ها که بیشتر به دیوارها دست می زنند، بهتر است از رنگ های محلول در آب بیشتر استفاده شود تا اثرات منفی را برای پوست و تنفس به همراه نداشته باشد.

سخن پایانی

از انجا که کودکان زمان زیادی را در اتاق خود می‌گذرانند ، لازم است محیطی ارام و دلنشین برای آنان فراهم کنیم تا بتوانند براحتی استراحت کنند بعلاوه انرژی و احساسات کافی را به کودک منتقل کند. پس برای رنگ آمیزی و دکوراسیون اتاق پسربچه‌ها با دقت تصمیم بگیرید و اگر نیاز به کمک داشتید آشو چوب میتواند شما را در این زمینه راهنمایی کند.‌

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *