اصول انتخاب تخت نوزاد 7595

اصول انتخاب تخت نوزاد

از لوازمی که در سیسمونی یک نوزاد خریداری می‌شود، سرویس خواب و تخت آن است. حفظ امنیت و آرامش نوزاد، مسئله ایی مهم برای والدین می باشد. به همین دلیل حتما باید به کیفیت تخت خواب نوزاد توجه زیادی کرد. در انتخاب و خرید سرویس خواب، توجه به استانداردهای ست خواب بسیار مهم و حائز اهمیت است.ابعاد استاندارد تخت خواب نوزاد چیست؟اصول انتخاب تخت نوزاد چییست؟ چه جنسی برای تخت خواب مناسب است؟ رنگ سرویس خواب نوزاد،چه رنگی باشد؟ این ها سوالاتی است که در ادامه به آنها پاسخ خواهیم داد.

چه ابعادی برای تخت نوزاد استاندارد است؟

در واقع می‌توان گفت که ابعاد استاندارد و تعریف شده ای برای تخت خواب نوزاد وجود ندارد. قد و وزن نوزادتان بهترین معیار، برای خریداری و انتخاب تخت است. تخت خواب نوزاد، باید دارای لبه و نرده های بلند باشد، تا در هنگام خواب و غلت زدن ،نوزاد به زمین نیوفتد و خوابی آرام و راحت داشته باشد.

اصول انتخاب تخت نوزاد و رنگ سرویس خواب

طیف رنگ های کرم، صدفی، استخوانی و سفید‌، مناسب برای تخت نوزاد است.  رنگ‌های روشن فضای اتاق را بزرگتر نشان می دهند، همچنین اگر کثیف شوند، لکه ها را نشان می دهند و می توان آنها را هر چه سریع تر تمیز کرد. با این حال انتخاب رنگ سرویس خواب و سایر لوازم اتاق خواب، کاملاً سلیقه‌ای است و پدر و مادر، خودشان می توانند یک رنگ را انتخاب کنند. رنگ تخت خواب و سرویس خواب نوزاد را می توان با توجه به رنگ سایر لوازم اتاق نوزاد و هم طرح فرش و دیوار و پرده ها انتخاب کرد، یا رنگی متضاد با آن!

اصول انتخاب تخت نوزاد

جنس مناسب برای تخت نوزاد چیست؟

سرویس خواب و تخت نوزاد بهتر است که از جنس چوب باشد. اگر بخواهیم جنس های تخت و سرویس خواب را درجه بندی کنیم، در ابتدای جدول، جنس چوب قرار خواهد گرفت. بعد از چوب، جنس ام دی اف و نئوپان می توانند گزینه های مناسبی برای تخت خواب نوزاد باشند.

تخت های فرفروژه در سرویس خواب نوزاد

می توان گفت که به طور کلی تخت ها و سرویس خواب های فرفروژه، به هیچ عنوان نباید برای کودکان استفاده شود و برای آنها گزینه ی مناسبی نیست! حتی این طرح و مدل از سرویس خواب، برای بزرگسالان هم گزینه ی خوبی نمی باشد! زیرا لبه های تیزی دارد و میله های آنها ممکن است به دست و پای کودکان آسیب بزند.

محل قرار دادن تختخواب نوزاد در اتاق خواب

در زمان چیدن اتاق خواب نوزاد، حتماً به محل قرار گیری تخت کودک تان توجه کافی کنید. تخت نباید کنار پنجره باشد؛ زیرا هم نور خورشید سبب اذیت شدن چشمان کودک می شود، هم سر و صدا در کنار پنجره زیاد است و خوابی ناآرام برای نوزاد در پی دارد و هم شکسته شدن احتمالی شیشه ی پنجره‌ها، برای نوزاد بسیار خطرناک است.

استحکام و کیفیت ساخت تخت

در هنگام خرید تخت خواب، نهایت دقت را بکنید و تخت را مورد بررسی قرار دهید، تا از نظر پایداری و میزان ثبات تخت نوزاد خود، مطمئن شوید. بست ها و پایه های تخت را مورد بررسی قرار دهید، تا به خوبی سر جایشان وصل شده باشند. همچنین دقت کنید که تخت صدا ندهد و به اصطلاح جیرجیر نکند!

شکل و مدل تخت نوزاد

در خرید تخت نوزاد، علاوه بر جنس و سایز و استحکام، حتماً لازم است که به شکل و مدل آن نیز توجه شود. نوزاد شما در روزهای ابتدایی زندگی خود، مدام خواب است و ساعات زیادی را در تخت خواب خواهد گذراند، پس دقت کافی به ظاهر و مدل تخت داشته باشید، که از لحاظ ظاهری زیبا و شیک باشد و با سایر لوازم اتاق خواب نوزاد شما همخوانی داشته باشد.

سخن پایانی

در میان شرکت‌ها و تولیدکنندگان تخت و سرویس خواب ها، در تمامی سنین و خصوصآ نوزادان، شرکت آشو دارای مدل های متنوع و زیبا متناسب با سلیقه و روحیه ی اکثر افراد است. اگر قصد خریداری ست خواب برای نوزاد خود را دارید، دیدن‌  آشوچوب خالی از لطف نمی باشد و در انتخاب و خریداری تخت برای دلبندتان، به شما کمک زیادی خواهد کرد‌.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *