مشخصات فنی تخت کودک

مشخصات فنی تخت کودک

در مورد اهمیت دکوراسیون و تاثیر ان بر روحیه انسان حتما بسیار شنیده‌اید . اما وقتی صحبت از دکوراسیون اتاق خواب میشود این موضوع اهمیت بیشتری پیدا میکند . اتاق خواب محل استراحت و آرامش است. بسیار مهم است که همه عوامل ،در اتاق خواب به آرامش و راحتی انسان کمک کند. در مورد اتاق خواب کودک این مسئله اهمیت دوچندان دارد. اتاق خواب کودک نه تنها محل خواب و استراحت اوست بلکه محل بازی و البته که پناهگاه و محل زندگی اوست. برای کودکی که در سن رشد قرار دارد بهتر است همه دکوراسیون اتاق، از رنگ دیوار و پرده‌ها گرفته تا تخت و کمد و تزئینات ،استاندارد و مطابق میل و سلیقه کودک باشد . خصوصا سرویس خواب که بخش زیادی از اتاق کودک را اشغال میکند و تاثیر زیادی بر دکوراسیون اتاق و البته بر سلامت خواب کودک شما دارد .
اگر قصد خرید سرویس خواب برای کودک یا نوجوان خود دارید اما اطلاعات کافی از مشخصات فنی تخت کودک مناسب و مشخصات فنی آن ندارید ، در این مقاله شما را با مواردی که در هنگام خرید یک سرویس خواب باید به ان توجه کنید ، آشنا خواهیم کرد.

سرویس خواب شامل چه مواردی است؟

سرویس خواب نوزاد: سرویس خواب های نوزاد موجود در بازار معمولاً شامل تخت خواب نوزاد، ویترین، شلف و کمد هستند.
سرویس خواب نوجوان: سرویس خواب نوجوان موجود در بازار بیشتر شامل تخت خواب نوجوان، پاتختی، میز تحریر و کمد بوده که این اقلام قابلیت استفاده تا سنین بالاتر را دارند.

ابعاد تخت و کمد کود‌ک

قبل از خرید هر وسیله ای برای منزل بهتر است فضایی را که قرار است ان وسیله را قرار دهید اندازه بگیرید. در مورد سرویس خواب این موضوع بسیار اهمیت دارد. سرویس خواب شامل چند قلم وسیله بزرگ است. یک اشتباه محاسباتی در متراژ اتاق خواب ممکن است خیلی به ضررتان تمام شود.
نکته دیگری که وجود دارد این است که تخت خوابهای موجود در بازار تقریبا اندازه‌های استانداردی دارند و این تا حدودی کار شما را ساده تر میکند. به این ترتیب که با اندازه گیری تقریبی فضایی که تخت اشغال میکند ، میتوانید سایر اقلام مانند ویترین و کمد را سفارشی سازی کنید تا مناسب اتاق خواب کودک شما باشد.

ابعاد تخت نوزاد: تخت ‌خواب‌های دو منظوره نوزاد بر روی خود یک کمد دارند که با رشد کودک امکان برداشته شدن این کمد وجود دارد به همین دلیل به این مدل تخت نوزاد نوجوان می‌گویند. ابعاد تخت‌خواب نوزاد دومنظوره معمولاً حدود 90 × 190 است.
• ابعاد تخت نوجوان: ابعاد تخت خواب نوجوان با تخت‌ نوزاد کاملاً متفاوت است و به شکل تخت‌خواب یکنفره بزرگسال ساخته می‌شود. ابعاد این مدل به صورت استاندارد 90 × 200 بوده و اگر مشکل فضا ندارید می‌توانید از ابعاد 120 × 200 و 140 × 200 آن را سفارش دهید.
• ابعاد کمد نوزاد: کمد نوزاد بستگی زیادی به استفاده شخصی شما دارد. کمدهای نوزاد معمولا به صورت دو درب در ابعاد 50 (عمق) × 90 (طول) × 190 (ارتفاع) تولید می‌شوند ولی اگر فضای کافی در اتاق خواب را در اختیار ندارید می‌توانید کمد یک درب با ابعاد 50 (عمق) × 45 (طول) × 190 (ارتفاع) را سفارش دهید.
• ابعاد کمد نوجوان: کمد تخت خواب نوجوان تقریبا شبیه به کمد نوزاد تولید می‌شود. کمدهای نوجوان دو درب در ابعاد 50 (عمق) × 100 (طول) × 200 (ارتفاع) و مدل‌های سه درب نوجوان  50 (عمق) × 120 (طول) × 200 (ارتفاع) ساخته می‌شوند که شما بسته به فضا و متراژ و البته نیاز خود می‌توانید از این مدل‌ها انتخاب خود را انجام دهید.
ابعاد ویترین نوزاد: ویترین برای نمایش وسایل دکوری و اسباب بازی یکی از وسایل اصلی سرویس خواب نوزاد است. سایز ویترین نوزاد همانند کمد یک درب با ابعاد 50 (عمق) × 45 (طول) × 190 (ارتفاع) تولید می‌شود.

 

جنس تخت و کمد

با توجه به مشخصات فنی تخت کودک، دومین ویژگی که باید در خرید سرویس خواب به ان توجه کرد جنس ان است. سرویس خوابهای موجود در بازار از جنسهای چوب، ام دی اف و ملامینه ساخته میشوند که به اختصار به ویژگیهای هرکدام می‌پردازیم

چوب

تخت و کمد چوبی محبوبترین و مرغوب ترین جنس تخت و کمد موجود در بازار هستند. تختهایی از جنس چوب راش، بلوط و گردو بسیار بادوام هستند و تا سالیان دراز میتوانند شما را همراهی کنند. تنها ایراد این نوع سرویس خواب، قیمت بالای انهاست که باعث میشود از میزان استقبال از ان اندکی کاسته شود.

ام دی اف

سرویس خوابهای ام دی اف در حال حاضر پرفروشترین در بازار هستند. قیمت مناسب و تنوع در طرح و رنگ، باعث محبوبیت زیاد این نوع تخت خوابها شده است.

ملامینه

تخت های ملامینه ظاهری شبیه به ام دی اف دارند اما کیفیت پایین و قیمت پایینی دارند و دوام زیادی ندارند.
این نوع تختها در برابر جابجایی و فشار تحمل زیادی ندارند.

سخن پایانی

در خرید سرویس خواب برای کودک بیشترین توجه را به کیفیت متریال بکار رفته در تولید تخت داشته باشید . جنس چوب و رنگ نباید برای کودک آلرژی زا باشد. سرویس خواب کودک را میتوانید با بهترین کیفیت و بیشترین تنوع از اشو چوب سفارش دهید و خیالتان از بابت کیفیت و جنس ان آسوده باشد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *