میز تحریر نوجوان

میز تحریر یکی از لوازم ضروری برای اتاق نوجوانان است تا به راحتی بتوانند به انجام کارهایی مانند مطالعه یا کار با کامپیوتر و لپ تاپ بپردازند که نه تنها کاربردی هستند، بلکه می توانند تغیراتی را هم در دکوراسیون اتاق ایجاد کنند و به همین خاطر، بهتر است که در انتخاب رنگ و طرح این وسیله کمی حساسیت به خرج بدهید. در ادامه به بررسی بیشتر میز تحریر نوجوان خواهیم پرداخت.

انواع میز تحریر نوجوان

از آن جایی که نوجوانی دوره حساسی است، بهتر است سلیقه نوجوان در انتخاب وسایل اتاق مانند میز تحریر مد نظر قرار داده شود تا بتوان سال ها از آن وسیله استفاده کرد. برخی انواع این میزها عبارتند از:

• میز تحریر ساده یا کتابخانه دار

از آن جایی که نوجوانان به فضایی برای قرار دادن کتاب های درسی خود نیاز دارند، می توانید سراغ میزهایی بروید که کتابخانه هم دارند و یک تیر و نشان کنید. اگر فضای اتاق محدود است، می توانید مدل هایی را انتخاب کنید که کتابخانه در قسمت بالای میز قرار دارد. اما در صورتی که تمایلی به استفاده از کتابخانه وجود ندارد، انواعی از میزهای ساده در طرح های مختلف در بازار موجود هستند.

• میز تحریر مدرن یا کلاسیک

نوجوانان می توانند برای میز تحریر خود سراغ مدل های مدرن یا کلاسیک بروند که برای دوران نوجوانی هم قابل استفاده است. توجه داشته باشید که برای انتخاب این نوع میز در کنار زیبایی و طراحی، به اصول ارگانومیک باید اهمیت داده شود و از طرفی، بهتر است تمام وسایل اتاق در هماهنگی با هم باشند.

میز تحریر

• میز تحریر دخترانه یا پسرانه

برای خرید میز تحریر، بهتر است که جنسیت را نیز در نظر داشته باشید که معمولا ممکن است تفاوت هایی در رنگ و طرح میز برای پسرها یا دخترها وجود داشته باشد.
نکات مهم خرید میز تحریر نوجوان
در صورتی که می خواهید میزی که خریداری می کنید، سال ها عمر کند و دچار خرابی یا پوسیدگی نشود و یا مجبور به تعویض آن نشوید، حتما هنگام خرید نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

• ویژگی های ارگانومیکی را مد نظر قرار بدهید. آن چه اهمیت دارد این است که ساختار میز باید به گونه ای باشد که در دراز مدت منجر به بروز مشکلاتی مانند گردن درد یا دست درد و کمر درد نشود. به همین خاطر، ارتفاع میز باید در حد استاندارد و در حدود 65 تا 77 سانتی متر باشد و هنگام نشستن بر روی صندلی، زانوها باید در زاویه نود درجه قرار بگیرند.
• جنس میز باید به گونه ای باشد که از مواد و متریال با کیفیت ساخته شده باشد که مدل های چوبی از کیفیت بالاتری برخوردارند و شما می توانید سراغ مدل های ام دی اف هم بروید.
• هنگام انتخاب ابعاد میز بهتر است که فضای اتاق را نیز در نظر بگیرید تا اتاق حالت شلوغ و به هم ریخته پیدا نکند، اما به طور معمول، میزی که برای نوجوان خریداری می شود، طول 70 تا 150 سانتی متر و عرض 60 تا 75 سانتی متر را می تواند داشته باشد تا فضای کافی برای قرار دادن لوازم نیز وجود داشته باشد.
• در صورتی که میز دارای کشو است، به محکم بودن دسته ها و کشوها و این که به اندازه ای محکم باشند که بتوانند وزن لوازم را تحمل کنند نیز باید اهمیت داده شود.

خرید میز تحریر نوجوان

با توجه به این که انواعی از طرح ها و مدل های میز تحریر در بازار موجود است و ممکن است هنگام انتخاب، دچار سردرگمی شوید، به شما پیشنهاد می کنیم به سایت آشو چوب مراجعه کنید تا بتوانید با مطالعه مشخصات هر یک از مدل ها و مقایسه آن ها با دیگر مدل های موجود، خرید مطمئن تری داشته باشید. با خرید از ما، از کیفیت محصول خریداری شده اطمنیان کامل دارید و خرید مقرون به صرفه تری را نیز تجربه خواهید کرد.

نکات مهم خرید میز تحریر

از آن جایی که شما ممکن است ساعت ها پشت میز تحریر بنشینید و مشغول درس خواندن، مطالعه کتاب، کار با کامپیوتر و لپ تاپ و یا نوشتن مطلبی باشید، بسیار مهم است که میزی که خریداری می کنید، استانداردهای لازم را داشته باشد تا در دراز مدت با آسیب های فیزیکی مانند گردن درد، دست درد یا کمر درد  روبرو نشوید.

  • یکی از مهم ترین موارد، ارتفاع میز است که باید متناسب با آناتومی بدن شما باشد. در واقع، پوزیشن صحیح نشستن باید به گونه ای باشد که انحنایی در کمر ایجاد نشود و گردن در زاویه نباشد. شما می توانید برای تنظیم ارتفاع، صندلی را خریداری کنید که قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد و بتوانید این فاصله را به خوبی تنظیم کنید. نکته مهم بعدی این است که هنگام نشستن پشت میز، پاها باید کاملا بر روی زمین قرار بگیرند و زانوها در زاویه نود درجه باشند.
  • ابعاد و اندازه های میز بهتر است متناسب با فضایی که در اختیار دارید، انتخاب شود و نکته مهم این است که عمق میز باید به گونه ای باشد که فضای کافی برای قرارگیری وسایل کار وجود داشته باشد.
  • امکانات میز را مورد بررسی قرار بدهید. به طور مثال اگر وسایلی مانند پوشه و کاغذ دارید، می توانید سراغ مدل هایی بروید که دارای چند کشو هستند تا بتوانید نظم بیشتری را هم به میز خود بدهید.
  • میز تحریری که خریداری می شود باید از مواد و متریال باکیفتی ساخته شده باشد و به گونه ای نباشد که بعد از مدتی خط و خش بردارد و یا تغییر حالت بدهد.
  • سبک و رنگ میز را بهتر است متناسب با فضا و دکوراسیون کلی اتاق تان انتخاب کنید. به طور مثال، اگر سبک دکوراسیون اتاق کلاسیک است، می توانید سراغ مدل های چوبی بروید و اگر سبک اتاق مینیمال است، میزهایی که سفید رنگ هستند، بهترین گزینه می باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *