فنگ شویی

فنگ شویی اتاق خواب آشو چوب

فنگ شویی اتاق خواب آشو چوب

اتاق خواب مهم ترین قسمت خانه است که باید چیدمان آن به بهترین نحو احسن انجام شود.
اتاق خوابی که فنگ شویی شده است به شما خواب راحت و حس امنیت به شما میدهد و باعث نشاط و سلامتتان میشود، روابط بین شما و همسرتان را مستحکم تر میکند.

فنگ شویی یه فلسفه باستانی متعلق به کشور چین است که معتقد است همه اشیاء و فضاها دارای انرژی هستند. خوشبختی و آسایش انسان در گرو حفظ تعادل میان انرژی این فضاها و اشیاست. در واقع اگر خواهان ایجاد تعادل و آرامش هستید با فنگ شویی میتوانید این ارامش را ایجاد کنید. فنگ شویی ، نظم و انضباط را در خانه ایجاد میکند و ارتباط خوبی میان ما و خانه خودمان برقرار میکند و روحیه شادی و نشاط به خانه میبخشد. فنگ شویی بطور خلاصه هنر برقراری تعادل میان انسان و پیرامون اوست و انجام تکنیکهایی و رعایت اصولی است که موجب میشود انرژی مثبت در خانه جریان پیدا کند.

معنی لغوی فنگ شویی

معنی لغوی فنگشویی، آب و باد است. روشی که برای ایجاد  تناسب در دکوراسیون داخلی و چیدمان صحیح اشیا در ساختمان ‌های مسکونی، تجاری و.. به کار برده می‌ شود تا با تقویت و به جریان اندازی انرژی ‌ها بهترین اثر را بر روی سلامت، شادی، موفقیت و.. بگذارد.

مهمترین اصلی که در فنگ شویی باید  رعایت شود، پرهیز از بی ‌نظمی و همچنین انباشتگی اشیاء است. همچنین با توجه به اصول فنگ شویی، استفاده از رنگ های متناسب و قراردادن وسایل در جهت های درست می توان به هدف فنگ شویی دست  پیدا کرد.

هدف فنگ شویی

هدف از فنگ شویی این است که در عین در نظر گرفتن سلیقه افراد در چیدمان منزل ، طوری وسایل خانه را چیدمان کرد که انرژی براحتی در منزل به جریان درآید.

فنگ شویی در دکوراسیون

در فنگ شویی رنگها معنا و مفهوم دارند و دارای انرژی های متفاوتی هستند. همچنین هر قسمت از خانه انرژی خاصی دارد و باید با چیدمان مناسب آن انرژی را تعدیل کرد.

در فنگ شویی رنگ قرمز برای درب ورودی منزل، استفاده میشود چون نماد شانس است. رنگ های زرد و بنفش رنگ های متناسب و سودمند برای روحیه انسان هستند. استفاده از این رنگ ‌ها در اتاق نشیمن یا اتاق خواب، تاثیر بسزایی در انرژی روحی انسان دارد.

از چه نکاتی برای فنگ شویی اتاق خواب استفاده کنیم؟

حفظ آرامش و سکوت در محیط

شما بیشترین وقت و زمان خود را برای خوابیدن در اتاق خوابتان می گذرانید و باید برا فنگ شویی اتاق خوابتان آرامش و امنیت را بسازید و انرژی اتاق خوابتان باید آرام و ملایم باشد و کمی هم انرژی فعال داشته باشد.

تخت را در راستای درب اتاق قرار ندهید.

چون که درب اتاق، انرژی زیادی به داخل اتاق می اورد و اگر مستقیما در راستای این انرژی قرار بگیرید، آرامشتان را برای خوابیدن از دست می دهید. اگر مجبور شدید که تخت را در راستای درب بگذارید، گوی کریستالی فنگ شویی پشت در آویز کنید تا اثر انرژی وارد شده را بگیرد و کم کند.

بهتر است که زیر پنجره نخوابید

پنجره هم محل عبور انرژی به داخل اتاق است که اگر در زیر پنجره بخوابید خوابتان را برهم میزندو سروصدا و باد از عواملی است که از درز و فاصله پنجره ها می آید و آرامشتان را میگیرد. اگر به هر دلیلی تخت خود را زیر پنجره بگذارید میتوانید پنجره خود را درزگیری کنید  و یا از پرده ضخیم استفاده کنید تا از اثر انرژی کاسته شود.

در انتخاب و چیدمان اتاق خواب، تعادل را حفظ کنید

چیدمان وسایل به اتاق آرامش خاصی میدهد. برای تعادل و آرامش باید اکسسوری اتاق مانند پاتختی، آباژور، و کوسن تخت را جفت و مانند هم خریداری کنید و آن ها را به صورت متقارن بچینید.

از رنگ های خنثی استفاده کنید

رنگ مناسب برای اتاق خواب رنگی است که باعث آرامش شود و خوابی آسوده به شما دهد. رنگ های خنثی از جمله سفید، کرم، شکلاتی، نسکافه ای و…رنگ های پاستیلی آبی، سبز انتخاب مناسبی برای رنگ دیوارها و تخت، کمد و پرده اتاق است که آرامش خاصی میدهد. و از رنگ های قرمز،نارنجی، صورتی که رنگ هایی گرم هستند در اتاق خوابتان استفاده کنید تا فضای اتاقتان خسته کننده نباشد.

فنگ شویی

قفسه کتاب را از اتاق خوابتان خارج کنید

کتابخانه در اتاق خوابتان یکی از فنگ شویی های بد است که بدلیل انرژی فعالی که دارند آرامش و خوابتان را مختل می‌کند. تنها زمانی که یک کتاب را میخواهید بخوانید به تخت خوابتان ببرید.

از آینه استفاده نکنید

آینه با سطح بازتاب دهنده ی خود، انرژی فعال اتاق را افزایش داده و آرامش را هنگام خوابیدن را از بین می برد و آرامشتان را میگیرد. پس تا میتوانید از آن استفاده نکنید. چشم انسان به کوچک ترین چیزی حساس است و نظرتان را جلب میکند پس هنگام خواب به آینه دید نداشته باشید تا استرس و اضطراب شمارا در برنگیرد. پس یا آینه را از اتاق بیرون ببرید یا پارچه ای روی آینه تان بیندازید و آن را بپوشانید.

از عنصر آب و گیاهان در اتاق استفاده نکنید

آب و گیاهان دارای انرژی فعالی هستند که بودن آن هادر اتاق خواب که نیازمند آرامش و سکون است، مناسب نیست. پس گیاهان خود را در این بخش ک محل آرامش شماست قرار ندهید. و از آلبوم هایی که عکس گیاهان و طبیعت و آبشار و… است هم استفاده نکنید.

محیط کار را از اتاق خواب جدا کنید

دیدن وسایلی که مربوط به کار و مشغلات روزانه است، خواب و آرامش را از شما میگیرد و باعث استرس میشود. پس محل کار خود را از اتاق خواب خود جدا کنید.

تاج تخت را به دیوار تکیه دهید

خوابیدن در تختی که تاج آن به دیواری تکیه داده شده است به شما حس امنیت میدهد و اضطراب را از شما میگیرد. پس از تختی که تاج دارد استفاده کنید و آن را به دیوار اتاق تکیه دهید.

با آشوچوب حس امنیت و آرامش را برای خود و خانوادتان به ارمغان بیاورید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *