فنگ شویی اتاق نوزاد 9895

فنگ شویی اتاق نوزاد

در عصر حاضر، از فنگ شویی به عنوان شیوه و روشی خاص، برای دیزاین و طراحی دکوراسیون داخلی منازل استفاده می شود. در واقع فنگ‌شویی برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرد، تا سلامتی دیزاین منازل را مورد بررسی قرار دهد. جالب است بدانید، هر گونه  چیدمان در علم فنگ شویی، یک دلیل با اهمیت دارد. در اتاق نوزاد نیز باید از فنگ‌شویی استفاده کرد، زیرا کودکان در سنین پایین و خردسالی همواره در حال یادگیری و شناخت محیط اطراف خود می باشند؛ پس استفاده از علم فنگ شویی و یک چیدمان معنی‌دار در اتاق نوزاد خیلی اهمیت دارد.

فنگ شویی اتاق نوزاد

فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی در لغت به معنی باد و آب است و در واقع یک فن باستانی و فلسفی است، که از چین نشأت گرفته و در جهت چیدمان و دکور مناسب هر فضا مورد استفاده قرار می گیرد. در علم فنگ‌شویی اصلی ترین و مهمترین اصولی که باید رعایت کرد، پرهیز از بی نظمی، پرهیز از روی هم انباشتگی وسایل، به کار بردن رنگ های زیبا، به کارگیری خطوط و … است.

فنگ شویی در اتاق نوزاد

استفاده از فنگ شویی در اتاق نوزاد، در واقع به شما باید و نبایدهایی که در طراحی اتاق کودک خود را باید رعایت کنید، یادآور می شود. این قوانین و باید و نباید ها، در رفتار فرزند شما نیز تاثیر خواهد گذاشت و او را به سمتی خاص سوق می دهد. پس حتما از اصول فنگ شویی برای دیزاین و چیدمان اتاق نوزاد خود استفاده کنید.

چند مورد فنگ شویی در اتاق نوزاد

۱_ تخت نوزاد:
قرار دادن تخت نوزاد و کودک در محل مناسب، بسیار مهم است. تخت نوزاد را در کنار بزرگترین اتاق بگذارید و حتما به یاد داشته باشید که کودک باید به راحتی از روی تخت خود، درب ورودی اتاقش را ببیند.

۲_ دیوار اتاق:
دقت کنید که اتاق کودک، در کنار توالت قرار نداشته باشد و دارای دیوار مشترکی نیز با آن نباشد. این مورد هم از لحاظ علم فنگ شویی و هم از لحاظ سلامتی برای نوزاد مضر است.

۳_عکس والدین:

عکسی شاد و بزرگ از والدین، در اتاق کودک خود قرار دهید. با انجام این مورد روانشناسی، کودک شما همیشه به یاد خواهد داشت، که پدر و مادر در کنارش هستند و آنان مدیران خانه می باشند.

۴_اتاق و حریم خصوصی کودک:

اگر امکانش را دارید، برای هر کودک یک اتاق مجزا را در نظر بگیرید. اما اگر این امکان وجود ندارد، از دکوراتورها استفاده کنید و اتاق را به دو قسمت تقسیم کنید، تا هر کودک فضای مخصوص به خودش را داشته باشد و حس کند حریم شخصی مخصوص به خود را دارد.

۵_ مکان یادگیری:

میز تحریر در اتاق کودک باید در سمت شمال شرقی اتاق قرار بگیرد و حتماً باید محلی را در اتاق، برای درس خواندن و یادگیری اختصاص دهید.

۶_ضلع جنوبی:

دستاورد های علمی، نقاشی های زیبا، کارنامه ها و … را می‌توانید در ضلع جنوبی دیوار اتاق کودک نصب کنید.

۷_پاکسازی فضای اتاق:

فضای اتاق کودک خود را پاکسازی کنید و سعی کنید اتاق را همیشه تمیز و مرتب نگه دارید. کمدهایی که لباس ها در آنها انباشته شده است و دراورهای پر شده شده از لباس، باعث به وجود آمدن انرژی های منفی در اتاق کودک و نوزاد شما خواهد شد و این انرژی منفی، خلاقیت کودک را از بین می برد.

۸_ موقعیت اتاق:

موقعیت درست اتاق کودک را دست کم نگیرید. اگر برایتان امکان دارد اتاق نوزادان پسر را در جهت شمال و یا شرق قرار دهید و اتاق دختران را در سمت غرب و جنوب. این یک اصل مهم در علم فنگ شویی می باشد‌.

سخن آخر

با پیشرفت علم، بشر روز به روز به موردها و روش های تازه ایی روی می آورد. علم فنگ شویی نیز یکی از قانون هاست، که انسان ها امروزه بیشتر از قبل به آن می‌پردازند و شاهد انرژی های مثبت آن در زندگی خود هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *