مدل جدید تخت نوجوان

 تمیز کردن تشک تخت خواب

روش های تمیز کردن تشک تخت خواب چیست؟ تشک یک سرمایه گذاری طولانی مدت در اتاق خواب است، بنابراین بهتر است به دنبال راه حل هایی برای تمیز نگه داشتن تشک باشید. تشک‌ها می‌توانند حاوی کنه‌های گرد و غبار، پوست مرده، کثیفی و سایر زباله‌ها باشند، در نتیجه باید به طور منظم تمیز شوند، به‌ویژه اگر از آلرژی رنج می‌برید و یا حیوانات خانگی دارید. اما خبر خوب این است که تمیز کردن تشک بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

لوازم تمیز کردن تشک

برای تمیز کردن عمیق تشک، به مواد خاصی نیاز دارید:

جاروبرقی

یک پاک کننده آنزیمی برای از بین بردن لکه ها

پودر لباس شویی

جوش شیرین

پارچه های تمیز کننده

آب سرد

تمام ملافه های تخت را بشویید

ملحفه‌ها، روبالشی‌ها و روکش‌های تشک را بردارید و اجازه دهید در حالی که تشک را تمیز می‌کنید، در ماشین لباسشویی تمیز شوند. شستن تمام ملافه ها در آب داغ به خلاص شدن از شر هر گونه گرد و غبار کمک می کند. بسته به نوع بالش هایی که دارید، ممکن است بتوانید آنها را نیز بشویید.

تمیز کردن تشک تخت خواب

تشک را جاروبرقی بکشید

جاروبرقی را بر تمام سطح تشک از جمله کناره ها بکشید. به درزها توجه ویژه ای داشته باشید تا هرگونه کثیفی یا گرد و غبار پنهان را بگیرید.

تشک خود را با لکه‌بر تمیز کنید

اکنون وقت آن است که بر از بین بردن لکه ها از تشک تمرکز کنید. هرگز تشک خود را خیس نکنید یا آب یا محلول تمیز کننده را مستقیماً روی آن قرار ندهید. برای اینکار از فوم آغشته به محلول ها استفاده کنید.لکه بری که انتخاب می کنید به نوع لکه و نوع تشک بستگی دارد. برای لکه های بیولوژیکی، به سراغ یک پاک کننده آنزیمی بروید. پاک کننده را روی یک پارچه سفید تمیز اسپری کنید و سپس ناحیه لکه دار را با پارچه پاک کنید. پس از آن، می توانید آب سرد را روی یک پارچه تمیز دیگر بمالید و تا زمانی که لکه از بین برود، دستمال کشیدن را ادامه دهید. این روش تمیز کردن برای لکه خون، عرق، استفراغ، ادرار و سایر لکه های مرتبط ایده آل است.

جوش شیرین را روی تمام تشک بپاشید

اگر نمی توانید تشک خود را زیر نور خورشید و هوای تازه قرار دهید، جوش شیرین بهترین چیز است. یک لایه روی تمام تشک بپاشید و بگذارید چند ساعت بماند. جوش شیرین اسید را تجزیه کرده و رطوبت یا بوی باقی مانده را جذب می کند. هر چه مدت زمان بیشتری بتوانید جوش شیرین را روی تشک بگذارید، بهتر عمل می کند! بهتر است پنجره ای را در اتاق باز کنید تا نور و تابش آفتاب وارد اتاق خواب شود. اشعه ماوراء بنفش خورشید در واقع به از بین بردن هرگونه کپک یا باکتری روی تشک کمک می کند.

دوباره جاروبرقی بزنید

هنگامی که جوش شیرین اثر کرد، آن را کاملا با جاروبرقی تمیز کنید.

تشک را برگردانید

تشک را برگردانید و تمام مراحل را تکرار کنید تا هر دو طرف به یک اندازه تازه و تمیز شوند. به طور معمول باید تشک خود را هر سه ماه یکبار برگردانید، اما این قانون تنها در مورد تشک های فنری صدق می کند زیرا در طول زمان فشرده می شوند. همانطور که تشک ها حرفه ای تر می شوند، بهترین گزینه این است که با افراد متخصص مشورت کنید.

از محافظ استفاده کنید

پس از تمیز شدن تشک، آن را با محافظ تشک بپوشانید، زیرا در آینده تمیز کردن را آسان تر می کند و از ریختن، کثیفی و سایر موارد ناخوشایند محافظت می کند.

بدون شک تمیز کردن تشک عمر آن را افزایش می دهد و خوابیدن روی آن را تبدیل به لذت می کند، اما عمر مفید یک تشک حدودا 8 سال است و بعد از آن باید به دنبال خرید تشک جدید برای تخت خواب خود باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *