میز کامپیوتر نوجوان

میز کامپیوتر نوجوان

کامپیوتر و لپ تاپ از جمله وسایلی هستند که این روزها بسیاری از نوجوانان از آن برای انجام تکالیف یا بازی کردن استفاده می کنند و نیاز است که در کنار آن، از یک میز استاندارد نیز استفاده شود. ممکن است خرید میز تحریر یا میز کامپیوتر در ابتدا ساده به نظر برسد، اما در صورتی که غیر استاندارد باشد می تواند در طولانی مدت منجر به بروز مشکلاتی هم چون کمر درد یا گردن درد شود. پس اگر به دنبال خرید میز کامپیوتر برای نوجوان تان هستید، در ادامه همراه ما باشید. 

 

استانداردهای میز کامپیوتر نوجوان

با توجه به این که میز کامپیوتر از جمله وسایلی است که نوجوان ساعت ها پشت آن می نشیند و مشغول به کار می شود، یکی از مهم ترین فاکتورهایی که باید در نظر داشته باشید، ارگانومیک بودن میز است تا نوجوان هنگام استفاده از آن، در راحتی کامل باشد. استانداردهای این میز به شرح زیر می باشد:

 

ارتفاع استاندارد میز کامپیوتر نوجوان

ارتفاع استاندارد این میز، بین 70 تا 76 سانتی متر در نظر گرفته می شود. در واقع، ارتفاع میز باید به گونه ای باشد که سر بیشتر از بیست درجه خم نشود و هنگام نسشتن پشت میز، دست ها و آرنج بر روی میز قرار بگیرند. برخی از مدل ها، قابلیت تنظیم ارتفاع دارند که شما به راحتی می توانید ارتفاع را متناسب با قد نوجوان تنظیم کنید. 

 

طول و عرض استاندارد میز کامپیوتر نوجوان

طول و عرض میز اصولا با توجه به فضای اتاق و وسایل و تجهیزاتی که نوجوان با آن ها سر و کار دارد، تعیین می شود و باید به گونه ای باشد که فضای کافی برای قرار دادن کامپیوتر، لپ تاپ یا وسایلی مانند دفتر، کیبورد یا جزوه ها وجود داشته باشد. پهنای این میزها عمدتا بین 49 تا 80 سانتی متر در نظر گرفته می شود. 

 

نحوه صحیح نشستن پشت میز کامپیوتر نوجوان

یکی از اصول مهمی که نوجوانان باید به آن توجه کنند، نشستن اصولی پشت میز کامپیوتر است. در کنار میز، حتما صندلی مناسب و متناسب با اندازه و ارتفاع میز را خریداری کنید. هنگام نشستن روی صندلی، کف پاها باید کاملا روی زمین قرار بگیرند و ستون فقرات کاملا صاف باشد و زمانی که به پشتی صندلی تکیه می دهید، نباید برای کار کردن با سیستم، به جلو خم شوید. زاویه ساعد و بازو نباید از نود درجه کمتر یا بیشتر شود و کف دست ها نیز باید بدون هیچ نوع زاویه ای روی کامپیوتر یا لپ تاپ قرار بگیرند. 

این نکته را هم در نظر بگیرید که نور نباید از سمت روبرو تابیده شود و اگر از چراغ مطالعه استفاده می کنید، بهتر است آن را سمت راست میز قرار بدهید تا دید بهتری ایجاد شود و مشکلات چشمی برای تان ایجاد نشود. 

 

هنگام خرید میز کامپیوتر نوجوان به چه نکاتی باید توجه داشت؟

• مهم ترین اصل، ارگانومی بودن میز است که مواردی مانند ارتفاع یا طول و عرض باید در نظر گرفته شود. 

• جنس میزی که خریداری می کنید، می تواند از چوب یا ام دی اف باشد و آن چه که اهمیت دارد این است که میز کامپیوتر باید مقاوم باشد و به راحتی خط و خش برندارد. 

• از آن جایی که نوجوانان از کتاب و جزوات درسی استفاده می کنند، بهتر است مدل هایی که دارای کشو و طبقه هستند، انتخاب شوند. 

• ابعاد و اندازه اتاق را در نظر بگیرید تا متناسب با آن بتوانید مدلی را انتخاب کنید که استفاده بهینه ای را هم از فضا داشته باشید. 

شما می توانید برای خرید میز تحریر با مراجعه به سایت آشو چوب، به مقایسه انواعی از مدل ها بپردازید و محصول مورد نظرتان را با کیفیت عالی و قیمت مناسب، خریداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *