سرویس خواب کلاسیک نوجوان

تخت کودک یا نوجوان، کدام را بخریم؟

تخت کودک یا نوجوان، کدام را بخریم؟

یکی از اولین و عمده ترین خریدهایی که برای اتاق خواب انجام می‌دهیم، خرید سرویس خواب است‌. سوالی که برای خیلی از خانواده ها پیش می آید این است که تخت کودک یا نوجوان، کدام را بخریم؟ خرید سرویس خواب بدلیل زمان زیادی که در طول شبانه روز با ان سروکار داریم از اهمیت زیادی برخوردار است خصوصا برای کودکان که در سن رشد هستند و توجه به سلامت و امنیت آنها از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. در این مقاله قصد داریم در مورد انواع تخت کودک و مشخصات انها و کاربردهای هرکدام قدری توضیح دهیم . پس اگر قصد دارید برای نوزادی که در راه دارید و یا برای کودکتان تخت خواب تهیه کنید و نمیدانید تخت کودک بگیرید یا نوجوان، با ما همراه باشید تا شما را با ویژگیهای هر کدام آشنا کنیم.

در حالت کلی سه نوع تخت برای کودکان وجود دارد

تخت نوزادی
تخت نوجوان
تخت نوزاد نوجوان

هنگام خرید تخت برای کودکتان به دو فاکتور سن کودک و جنس تخت باید توجه کنید

• فاکتور سن

بعضی از مدلهای تخت کودک که معمولا تخت نوزادی نامیده میشوند تقریبا تا دو سالگی مناسب کودک هستند . این تختها بسیار زیبا و جذاب هستند و اتاق کودک شما را بسیار شیک و لاکچری نشان میدهند اما اشکال بزرگی که دارند این است که خیلی کاربردی نیستند‌. یعنی نوزاد تا حدود دو سالگی که شیر میخورد بهتر است کنار مادر بخوابد و جدا کردن جای خواب او ، مادر را به زحمت می‌اندازد. پس میتوان گفت تخت نوزاد بیشتر جنبه دکوری دارد و خیلی زود مجبور خواهید شد آن را تعویض کنید که اینکار هزینه زیادی را روی دست خانواده میگذارد. تنها در صورتی که هزینه های آن اصلا برایتان مهم نیست تخت نوزادی را تهیه کنید.

تخت کودک یا نوجوان، کدام را بخریم؟

تخت نوزاد-نوجوان

 

در بازار تختهایی وجود دارد که با نام نوزاد نوجوان شناخته میشود . این تختها طوری ساخته شده که در ابتدا مناسب نوزاد است. یک قسمت از تخت، کمدی دارد که مناسب قرار دادن وسایل نوزاد است . و قسمتی که نوزاد در ان می‌خوابد لبه های متحرکی دارد که بالا و پایین میشود. کم کم با بالا رفتن سن کودک ، مبتوان لبه ها را جدا کرد و حتی ارتفاع تخت هم مناسب با سن نوزاد قابل تنظیم است. این تختها تقریبا تا ده یا دوازده سالگی، بسته به قد و جثه کودک شما قابل استفاده هستند و بسیار هم کاربردی میباشند.  این تخت ها معمولا بین ۱۸۰سانتی متر تا ۲ متر طول، عرض آن بین ۸۵ تا ۱ متر و ارتفاع آن تا ۱۲۲ سانتی متر می باشد.
تنها عیبی که این نوع تخت دارد این است که شما طرح و رنگ آن را مناسب سنین نوزادی تهیه میکنید و به احتمال زیاد سلیقه نوجوان شما را ارضا نخواهد کرد. سن نوجوانی سن حساسی است. سلیقه نوجوان با دو سه سال پیش خود بسیار تفاوت میکند و بطور قطع میتوان گفت تخت نوزادیش را دوست نخواهد داشت.

و بالاخره تخت نوجوان که مناسب سنین حدود ۱۳ تا ۱۷ سالگی میباشد. این تخت‌ها ابعاد بزرگتری نسبت به تخت‌های نوزادی دارند. طول این تخت‌ها معمولا بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ سانتی‌متر است و بچه‌ها در سن رشد می‌توانند به راحتی از آن‌ها استفاده کنند. سرویس خواب‌ نوجوان معمولا همراه با کمد، دراور، میز کامپیوتر، پاتختی و میز آرایش ارائه می‌شود.

• فاکتور جنس

چوب و ام دی اف بهترین متریال برای تخت کودک است. توصیه میشود در خرید تخت کودک به جنس ان بسیار اهمیت دهید تختهای فلزی بدلیل دارا بودن لبه های تیز و همچنین ایجاد سر و صدای کفی تخت، اصلا مناسب کودکان و حتی بزرگسالان نیستند. برای ساخت تخت کودکان باید از رنگ باکیفیت استفاده شده باشد چون رنگ بی کیفیت میتواند باعث بروز آلرژی در کودک شود .

کلام آخر

در نهایت این بودجه شماست که تعیین میکند کدام تخت برای کودکتان مناسبتر است. اگر هزینه ها برایتان مهم نیست و مشکلی با تعویض سرویس خواب کودک متناسب با رشد او ندارید تخت کودک و سپس نوجوان برایتان مناسب است. اما اگر از لحاظ اقتصادی ترجیح میدهید تختی بخرید که مجبور نباشید زود به زود ان را تعویض کنید تختهای چند منظوره بیشتر مناسب شماست. بهرحال هر کدام را که انتخاب میکنید بهتر است از لحاظ کیفیت، تختی را انتخاب کنید که برندی شناخته شده داشته باشد و از متریال بی کیفیت در تهیه محصولات خود استفاده نمیکند. آشو چوب برندی شناخته شده در زمینه تولید سرویس خواب و لوازم چوبی این افتخار را دارد که بهترین متریال را در ساخت محصولات چوبی استفاده می‌کند.

بیشتر بدانید(تخت خواب تاشو و کمجا، فنگ شویی اتاق نوزاد)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *