تخت خواب کودک ماشینی

تخت خواب کودک ماشینی

خواب کودکان همیشه یکی از اصلی ترین دغدغه های پدر‌و‌مادرهاست . خواب راحت تاثیر مستقیم در خلق و خوی کودک در طول روز و همچنین اشتهای کودک دارد. تخت خواب کودک ماشینی می تواند والدین را در این امر کمک کند و همچنین پدر مادر را برآن میدارد تا مناسبترین بستر را برای کودک ، کنار خود و یا درتختی جداگانه فراهم کنند تا راحتی و آسایش خود و کودکشان را تامین کند. این مسئله تا زمانی ادامه دارد که پدر و مادر حس کنند وقت ان رسیده که فرزندشان مستقل شود و در اتاقی جداگانه بخوابد.

تخت خواب ماشینی کودک

این روزها که اهمیت ویژه ای به دکوراسیون داخلی داده می شود، مهم است که فضای داخلی اتاق کودک هم به گونه ای چیده شود که جذابیت خاصی داشته باشد و برای طراحی آن از وسایل و المان های جدید استفاده شود. تخت خواب، مهم ترین و به گونه ای ضروری ترین وسیله هر اتاق خواب است که باید به آن اهمیت ویژه ای داده شود. حتما برایتان پیش آمده که از فروشگاه های کودک که دیدن می کنید، با طرح ها و مدل های مختلفی از سرویس خواب روبرو می شوید و ممکن است بعضی مدل ها نظر شما را بیشتر به خود جلب کنند. تخت خواب ماشینی کودک از جمله آن هاست که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

طرح ماشین برای تخت خواب کودک

تخت خواب های ماشینی عمدتا برای اتاق پسرانه خریداری می شوند، اما می توانید این مدل را در رنگ های دیگر مانند صورتی یا بنفش برای اتاق دخترانه نیز تهیه کرد اما خب آز آن جایی که روحیه پسرها با دخترها متفاوت است، بیشتر به دنبال ماشین و اینجور اسباب بازی ها هستند، بیشتر برای پسرها رایج است. این نوع تخت خواب ها حالت فانتزی دارند و زیبایی اتاق کودک را چند برابر می کنند، اما این نکته را در نظر داشته باشید که سرویس خواب کودک باید کاملا راحت و ایمن باشد.

زمانی که تخت خواب با طرح ماشین برای کودک تان خریداری می کنید، می توانید دیگر اجزای سرویس خواب را نیز با آن هماهنگ کنید. به طور مثال می توانید فضای کلی اتاق را مانند یک پمپ بنزین دیزاین کنید و میز یا کمد را کنار تخت قرار بدهید. هم چنین می توانید داخل اتاق از تابلوهای مختلف با همین تم استفاده کنید. البته این را هم در نظر داشته باشید که نیازی نیست تم کلی اتاق به این سمت کشیده شود و بهتر است که علاقه مندی های کودک را نیز در نظر بگیرید.

نکات مهم انتخاب تخت خواب ماشینی کودک

از آن جایی که کودکان بیشتر وقت خود را به بازی کردن در اتاق یا خوابیدن روی تخت شان می گذارند، بسیار مهم است که وسایلی که خریداری می شود، کیفیت بالایی داشته باشند و ایمن باشند. پس حتما هنگام خرید تخت ماشینی که فانتزی هم هستند و در نگاه اول جذب زیبایی شان می شوید، نکات و پارامترهای زیر را نیز در نظر داشته باشید:

· جنس تخت و مواد به کار رفته. مواد به کار رفته در ساخت تخت کودک باید کاملا مرغوب باشد تا تضمینی باشد برای حفظ ایمنی کودک. مدل های چوبی بالطبع با کیفیت تر هستند و اگر 100 درصد چوب باشند، هیچ ضرری را به همراه نخواهند داشت. مدل های ام دی اف و فلزی هم در بازار موجود هستند که باید از عدم بروز حساسیت مطمئن شوید.

· ابعاد و اندازه تخت. هنگام خرید تخت خواب ماشینی، حتما سن کودک را در نظر بگیرید چرا که تخت باید به گونه ای باشد که نوزاد هنگام خواب، کاملا راحت باشد و از برخورد دست ها و سر با کناره های تخت پیشگیری شود.

· میزان تحمل وزن تخت. تخت هایی که ساخته می شوند به گونه ای هستند که قابلیت تحمل وزن کودک را دارند، با این حال بهتر است اگر کودک تان وزن بالایی دارد، تختی را برای او خریداری کنید که بتواند وزنش را به خوبی تحمل کند و مشکلی پیش نیاید.

شما می توانید خرید تخت خواب ماشینی کودک خود را از آشو چوب داشته باشید تا از کیفیت مواد به کار رفته در ساخت تخت مطمئن باشید و البته خرید مقرون به صرفه تری را نیز تجربه کنید.

لزوم جدا شدن اتاق کودک

با بزرگتر شدن کودکان نیاز به جدا کردن اتاق خواب کودکان از پدر و مادر بوجود می‌آید. کودک بتدریج این آمادگی را پیدا میکند که دراتاقی جداگانه نزدیک به اتاق پدر و مادر بخوابد .

چطور بفهمیم که میتوانیم اتاق کودک را جداکنیم؟

کودک در مراحل رشد خود بتدریج توانایی اداره کارها و امور مربوط به خودش نظیر غذا خوردن، لباس پوشیدن و راه رفتن را پیدا میکند و این را میتوان از نشانه هایی که کودک از خود بروز میدهد متوجه شد. مثلاً کودک از غذا خوردن از دست پدر و مادر امتناع میکند ویا تمایل دارد خودش لباسهایش را بپوشد یا بند کفشش را ببندد، اما در مورد خوابیدن کمی موضوع تفاوت دارد.

چرا جدا خوابیدن کودک اهمیت دارد؟

بیشتر بچه ها ترجیح میدهند درکنار پدر و مادر بخوابند و تاجایی که بتوانند در مقابل جدا خوابیدن مقاومت میکنند. اما نکته حائز اهمیت این است که اگر جدا کردن اتاق بچه ها و مستقل شدن آنها بموقع انجام نشود و در زمان درست این وابستگی قطع نشود لطمه بزرگی میتواتد در بزرگسالی به اعتماد به نفس کودک بزند و زندگی شخصی و خانوادگی او را بکلی تحت تاثیر قرار دهد.

تخت خواب کودک ماشینی

چگونه میتوان اتاق کوک را آسانتر جدا کرد

روشهایی وجود دارد که میتوان پذیرش این موضوع را برای کودک آسانتر کرد. این کار را نباید به یکباره و به اجبار انجام داد. به این منظور لازم است ابتدا کودک را به لحاظ ذهنی اماده جداشدن کرد. مثلا ازطریق قصه و یا بازی میتوان این آمادگی را در کودک ایجاد کرد.

مهم ترین عامل در پذیرش

اصلی ترین و اسانترین راه برای ترغیب کودک به جدا خوابیدن، تخت خواب جذاب است که‌ میتواند کودکی را که حاضر نیست از پدر و مادر جدا شود ، مشتاق به جدا خوابیدن کند. تخت خواب ماشینی برای کودکانی که علاقمند به ماشین هستند میتواند انگیزه بسیار خوبی باشد و براحتی با جداشدن تخت خواب و اتاق کنار بیایند. تخت ماشینی برخلاف تصور عامه مردم، تنها مناسب پسربچه‌ها نیست. بسیاری از دخترها هم هستند که به ماشین علاقه دارند و در واقع تختهای ماشینی آنچنان رنگهای جذاب و طراحی جالبی دارند که میتواند نظر دختربچه ها را هم جلب کند‌. البته که تخت مناسب تختی است که نه تنها کودک از آن راضی باشد بلکه بتواند خواسته های والدین را هم برآورده کند مثلاً ازنظر جنس چوب بدنه و کفی باید تخت کودک استحکام کافی را داشته باشد. بعلاوه تخت مناسب کودک باید بتواند نکات ایمنی ازقبیل جلوگیری از سقوط کودک را رعایت کند و طراحی ان طوری باشد که دست و پای کودک درلابلای قسمتهای تخت گیر نکند.
تخت کودک ماشینی آشو همه موارد ذکر شده را بخوبی درنظر گرفته است. در طراحی تخت های ماشینی اشو هم رنگهای جذابی استفاده شده که توجه هرکودکی را می‌تواند جلب کند و هم از نظر طراحی و ساختار کاملا مناسب کودکان است ونکات ایمنی را رعایت نموده است و این امر می‌تواند از هرلحاظ کودک و والدین را راضی نگه دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *