هر آنچه از سرویس خواب نوزاد باید بدانید

هر آنچه از سرویس خواب نوزاد باید بدانید

هر آنچه از سرویس خواب نوزاد باید بدانید! در دوره بارداری، قبل از تولد نوزاد، والدین نوزاد و خانواده شان به دنبال تهیه و فراهم کردن سیسمونی هستند، آن ها تمام تلاششان را برای تهیه بهترین و با کیفیت ترین وسایل دارند و هزینه زیادی را صرف خرید کامل وسایل میکنند. بخاطر آسایش و راحتی نوزاد باید وسایل با کیفیت و مناسبی برای نوزاد تهیه کنند،  نیز در اتاق از اهمیت بالایی برخوردار است.

سرویس خواب نوزاد شامل چه اجزایی می شود:

گهواره نوزادی، تخت خواب، کمد نوزادی، ویترین، پتو، لحاف، آویز و وسایل تزئینی، دراور، کمد، تشک و….

مهم ترین نکته ای که باید به آن اشاره نمود، ست رختخواب نوزاد است که باید لطیف و ضد حساسیت باشد که پوست نوزاد دچار حساسیت نشود.

در ماه های اول شاید از تخت بچه استفاده زیادی نشود، در ماه های اول نوزاد را بیشتر در گهواره میگذارند و از گهواره استفاده بیشتری میشود و بعد از چندماه تخت خواب نوزاد کاربرد بیشتری دارد. تخت خواب نوزاد به دلیل تنوع زیادی که وجود دارد میتوان به گونه ای انتخاب کرد که قابلیت اتصال به تخت والدین را داشته باشد و با خیالی آسوده مادر بتواند شیر نوزاد را بدهد و آسوده خاطر باشد.

هر آنچه از سرویس خواب نوزاد باید بدانید

تخت خواب نوزاد انواع گوناگونی دارد :

تختی که قابلیت اتصال به تخت والدین را دارد
تختی که چرخدار باشد و به راحتی آن را بتوان جابجا کرد
تختی که باتوجه به بزرگ شدن نوزاد و متناسب با قد او طول تخت را بتوان بزرگ تر کرد.

هر آنچه از سرویس خواب نوزاد باید بدانید!

برای انتخاب یک سرویس خواب خوب باید به ابعاد و اندازه و کیفیت و وسایل تزیینی و اکسسوری و رنگ و جنس و ست لحاف و تشک و چوب و….آن توجه نمود .

ست لحاف و تشک و بالش

مطلب مهم دیگری که باید در نظر بگیریم این است که لحاف و تشک نرم و گرمی که باعث بروز حساسیت در نوزاد نشود انتخاب کنیم و متناسب با تخت نوزاد،  بهترین تشک را انتخاب کنیم که نوزاد در آن احساس راحتی داشته باشد و بالش او متناسب با سر و گردن نوزاد باشد ،ارتفاع بالش بلند یا خیلی کوتاه نباشد که نوزاد خواب راحتی نداشته باشد .

لوازم تزیینی سرویس خواب نوزاد

لوازم تزیینی که سرویس خواب نوزاد دارد هرچه بیشتر باشد قشنگ تر است، البته هزینه آن بیشتر است و هرچه ساده تر باشد امکان آسیب رسیدن به نوزادتان در مواقعی که کنارش نیستید کمتر است، همچنین به دلیل رنگ آمیزی شادی که دارد باعث حال خوب نوزادتان می شود .

کمد و کشو یا دراور برای اتاق نوزاد

برای چیدمان و مرتب کردن وسایل و لباس های نوزاد نیاز به کمد و کشو و یا دراور داریم .وسایلی مانند :پوشک نوزاد
لوازم بهداشتی، لباس ها، اسباب بازی ها. دقت کنید برای انتخاب کشو و دراور ،کشو آن ها به راحتی باز و بسته شوند و دنبال وسایلی که تیز و خطرناک هستند نروید تا به کودکتان آسیب نرسد. برای انتخاب دراور جنس های گوناگونی وجود دارد که بهترین و با کیفیت ترین آن جنس چوب است که دوام بیشتری دارد .کمد و دراورهایی که استحکام بالایی دارند انتخاب کنید تا با هرگونه اصابت شی یا بازی کودکتان باعث سقوط اشیاء یا کمد و …آسیب به فرزندتان نرسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *