سرویس خواب

نگهداری سرویس خواب چوبی

بهترین روش نگهداری سرویس خواب چوبی چیست؟ آلودگی هوا که بیشتر ماشین ها باعث آن شده اند و دلایل دیگر باعث شده است که گرد و غبار و دود باعث آلودگی هوا شود و این آلودگی و گرد و غبار روی وسایل چوبی از جمله کمد و سرویس تخت و میز آرایش و… نشسته است که باعث ناراحتی و آلرژی در افراد به خصوص افراد مسن شده است و خیلی از خانواده ها درگیر این موضوع هستند که در ادامه روش های مختلف نگهداری از وسایل چوبی را میگوییم.

نگهداری سرویس خواب چوبی

حفاظت در مقابل گرما و نور خورشید

مطلبی که باید در مورد نگهداری از سرویس چوب بدانید این است که در طول روز در معرض نور خورشید قرار ندهید به دلیل اینکه باعث رنگ پریدگی در وسایل چوبی میشود. سعی کنید در طول روز از پارچه و روکش برای سرویس و وسایل چوبیتان استفاده کنید. رو تختی برای محافظت از تختخواب عالی است و آن را از بین نمی برد.

جابه جایی وسایل چوبی

در هنگام جابجاکردن وسایل چوبی بهتر است آن را روی زمین نکشید و آن را بلند کرده و جابجا کنید تا وسایل چوبی خراب و شکسته نشوند.

دور نگهداشتن از آب و رطوبت

وسایل چوبی خود را از آب و رطوبت نگه دارید به دلیل اینکه باعث باد کردن چوب میشود و وسایل چوبیتان را از بین میبرد. تا جای ممکن دمای محیط و میزان رطوبت را کنترل کنید.

استفاده از جاروبرقی

جاروبرقی یکی از بهترین وسایل برای تمیز کردن گردوغبار از سطوح چوبی است و تمام گوشه و کنار تخت و داخل کمد و کشوها و… را میتوان با وسیله جاروبرقی تمیز کرد.

استفاده از مواد طبیعی

استفاده از آب و صابون ؛ یکی از راهکارهای آسان برای تمیز کردن وسایل چوبی است. یک دستمال را آغشته به آب و صابون کرده و روی وسایل چوبی میکشیم سپس با دستمال خشک برای از بین بردن اثر آن استفاده میکنیم در جاهایی که تمیز کردن سخت است از مسواک استفاده میکنیم. برای تمیز کردن وسایل چوبی از دستمال نرم استفاده کنید تا روی چوب خراش نیندازد.
استفاده از آب و سرکه؛ روش دیگری که برای تمیز کردن وسایل چوبی بکار می رود استفاده از آب و سرکه است. دستمال خود را آغشته به آب و سرکه کرده روی وسایل چوبی بکشید ولی قبل از آن آب دستمال را کاملا بگیرید که باعث خرابی و باد کردن چوب نشود برای تمیزی کامل، مجدد این کار را تکرار کنید و حرکت دست به صورت دورانی باشد، به طور منظم کشیده شود.
براق کردن سطوح چوبی؛ یکی دیگر از روش ها برای تمیزی سرویس چوب استفاده از روغن زیتون و سرکه است. دستمال خود را آغشته به این محلول کنید و روی چوب بکشید، این کار باعث براق شدن کمد و سرویس چوب و میز آرایش و… میشود.
روغن زیتون و الکل؛ محلول دیگر برای از بین بردن خراش روی چوب مخلوط روغن زیتون و الکل است این مخلوط را با دستمال روی چوب بکشید و بگذارید به طور طبیعی خشک شود.
روغن زیتون و لیمو؛ این دو را باهم به طور مساوی ترکیب کنید و روی سطوح چوبی بمالید و بگذارید خشک شود این کار باعث براق و درخشش چوب میشود.

از بین بردن لکه ها

برای از بین بردن لکه ها بر روی سطوح چوبی، اسفنج را در مقداری آب کرده و روی سطوح چوبی بکشید و سپس با اتو یا سشوار به آن حرارت داده و لکه هارا از بین ببرید. ترکیب جوش شیرین و خمیر دندان یکی دیگر از راهکار های از بین بردن لکه ها است.

رفع جای برچسب

برای تمیز کردن برچسب ها و عکس و … از روی سطوح چوبی بااستفاده از سرکه آن را تمیز کنید. به طوریکه دستمال را آغشته به سرکه کرده و به آرامی آن را روی سطوح چوبی بکشید و تمام برچسب هارا پاک کنید.

رفع جای ضربه به روی چوب

برای از بین بردن تراش ها بر اثر ضربه، استفاده از مغز گردو میتواند تاثیر داشته باشد. مغز گردو را در محل آسیب دیده بمالید، همچنین از پارافین استفاده کنید تا باعث محو شدن و ترمیم سطوح چوبی شود.

تنوع اسپری های مختلف و جلادهنده های مبتنی به روغن و خمیرهای شیمیایی و… زیاد است. تصمیم با شماست که راهکار های خانگی را انجام دهید یا از مواد شیمیایی استفاده کنید. امیدوارم بااین راهکار ها از سرویس چوب خود نگهداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *