مدل تخت نوزاد

مدل تخت نوزاد، این روزها سرویس خواب نوزاد طرفداران زیادی دارد ،به زودی قرار است عضو جدیدی به خانه و خانواده اضافه شود ، پس حتما باید مکانی برای استراحت و خوابش تعیین شود .
بی شک مهمترین جز سرویس خواب نوزادی، تخت نوزاد می باشد ، زیرا ساعات زیادی را در که خواب به سر می برد ،در تخت قرار دارد. از این رو باید مکانی آرام و با امنیت برای خواب نوزاد در نظر بگیرید.

چه نکاتی را در تهیه تخت نوزاد باید در نظر بگیریم ؟

گفتیم که یکی از مهمترین لوازم اتاق خواب نوزاد تخت آن است، زیرا در ماه‌های بدو تولد نوزاد به خواب زیادی احتیاج دارد . چیزهایی که باید در خرید تختخواب نوزاد به آن توجه شود عبارت از : ارتفاع ،قابل تنظیم بودن ،سایز تخت خواب،ملحفه و تشک ،محکم بودن تخت و …

مدل تخت نوزاد

اندازه تخت خواب نوزاد چقدر باید باشد؟

به طور کلی اندازه استانداردی برای تخت نوزاد به ثبت نرسیده و شما باید با توجه به احتیاج و مطابق با سن و سال نوزادتان تخت مناسب را تهیه کنید. نکته ی مهم در انتخاب تخت این است که هم سایز کودک شما باشد ، یعنی تخت خواب آنقدر بزرگ نباشد که کودک در آن غلت بزند و قدرت بازگشت به حالت اولیه نداشته باشد و یا نه آنقدر کوچک و تنگ باشد که تخت مانند یک قفس برایش باشد و کودک نتواند حرکت کند، بنابراین باید اندازه تخت نرمال و مناسب نوزاد باشد .

محکم بودن و پایداری تختخواب نوزاد

از ویژگی های تخت های کودک این است که در شکل های فانتزی ساخته می‌شود و در هنگام خرید به این نکات دقت کنید که تختخواب نوزاد را به خوبی تکان دهید و پایه‌های تخت را چک کنید ، توجه کنید که تخت به اصطلاح لق نزند ، دقت کنید که تمامی اجزای تخت به خوبی به هم وصل شده باشند و محکم باشند. زیرا عدم محکم کاری در بست‌ها باعث می‌شود بعد از مدتی آنها از هم جدا شوند و خطراتی را به دنبال خواهد داشت.

 

 

تزیینات تخت نوزاد

تزیینات جانبی تخت‌های نوزاد ممکن است در نگاه اول بسیار زیبا به نظر بیاید اما با گذشت زمان امکان دارد این قطعات جانبی از هم جدا شوند و به نوزادتان آسیب برسانند، پس بهتر است تختی را انتخاب و تهیه کنید که از لوازم اضافه کمتری برخوردار است.

ویژگی های سرویس خواب و ملحفه ی تخت

مادرها حتما می دانند که بهتر است کودک تا یک سالگی به صورت تخت و بدون بالشت خوابانده شود پس در زمان خرید تخت بهتر است به فکر خرید بالشت نباشید. در خرید تشک و ملحفه به این نکته دقت کنید که از جنس نخی و ضد آلرژیک باشد.

نکات ایمنی

شما هر چیزی را که بخواهید خریداری کنید باید به استاندارد و اصول ساختش دقت کنید و تخت نوزاد نیز از این امر مستثنی نیست. بعضی تخت های نوزاد معمولاً دارای حصار در اطراف هستند ، این حصارها نباید به اندازه‌ای باشد که سر نوزاد در آن گیر کند و یا به حدی که پای کودک در آن بیفتد. همچنین این تخت را در محلی قرار دهید که روبه‌روی نور آفتاب نباشد.زیرا نور آفتاب امکان دارد که نوزاد شما را اذیت کند. حتماً به این نکته توجه کنید که نوزادتان را عادت ندهید که روی تخت شما بخوابد زیرا بعد از مدتی نمی توانید که کودک را از خود جدا کنید.

سخن آخر

در خرید تخت نوزادتان این مورد را در نظر داشته باشید که این تخت برای نهایتاً دو سال قابل استفاده خواهد بود و بعد فرزند شما به تخت دیگری مناسب سن خودش احتیاج خواهد داشت و سعی کنید انتخابی آگاهانه داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *