سرویس خواب و انواع آن

سرویس خواب و انواع آن

در زندگی امروزی و با مدرنیته شدن زندگی بشر، استفاده از سرویس خواب برای دیزاین و چیدمان در اتاق خواب، به یک خرید بسیار ضروری تبدیل شده است. سرویس خواب ها در انواع جنس چوبی، فرآورده های چوب و فلزی، در بازار موجود هستند؛ عمدتاً زمانی که می گوییم سرویس خواب، یعنی باید حتما تخت خواب، پاتختی و میز آرایش داشته باشد؛ اما در مدل کاملتر، سرویس خواب ها می تواند شامل: کمد، دراور، ویترین، آینه، میز تحریر، کتابخانه و … نیز باشد. اما جدای از تعداد لوازم، نکته ی مهم در خرید سرویس خواب، کیفیت متریال مورد استفاده در ساخت و طراحی آن است.

سرویس خواب چیست ؟

سرویس خواب در انواع مختلفی قابل تهیه است. سرویس خواب به شکل گرد، مستطیل، فانتزی، عروسکی و انواع دیگر از نمونه‌ها و مدل‌های سرویس خواب در بازار هستند تختها با ارتفاع بلند، کوتاه دو طبقه و نمونه های دیگر، از انواع تخت خواب در سرویس خواب به شمار می‌روند . همچنین پاتختی که ست تخت باشد معمولا با سرویس خواب ارائه میشود. آینه و میز ارایش و پاف هم از دیگر اجزاء سرویس خواب هستند که میتوانید به میل خود انها را به سرویس خواب اضافه کنید. در اینجا به تفصیل به جزئیات سرویس خواب میپردازیم.

ملزومات و وسایل سرویس خواب

• تختخواب : مهمترین عنصر در سرویس خواب است. در بازار به دو صورت دونفره و تکنفره ارائه میشود. اگر به سلامت و امنیت خود اهمیت می‌دهید حتما در خرید تختخواب دقت کنید .

• پاتختی: یکی از لوازم جانبی کنار تخت است که برای قرار دادن چراغ خواب در کنار تخت ضروری است. در ضمن میتوانید لوازمی که قبل از خواب احتیاج دارید مانند کتاب را در کشوهای ان قرار دهید.

• کمد: برای قرار دادن لباس و وسایل شخصی استفاده میشود اما جزء وسایل ضروری یک سرویس خواب نیست. در صورتی که اتاق خواب کمد دیواری برای قرار دادن وسایل داشته باشد و یا اتاق خواب کوچک باشد میتوان از خرید کمد چشمپوشی کرد.

• میز توالت(آرایش) : در صورتی که فضای کافی در اتاق خواب دارید حتما میزتوالت به همراه سرویس خواب خریداری کنید. میز توالت برای قرار دادن وسایل ضروری که در اتاق خواب استفاده میشود نظیر سشوار، لوازم آرایش و شانه و برس بسیار کاربردی است. به همراه میزتوالت معمولاً یک صندلی ارائه میشود.

• پاف: یا مبل پاتختی برای نشستن کوتاه مدت قبل از خواب استفاده میشود و بیشتر جنبه تزئینی دارد و به زیبا تر شدن اتاق خواب شما کمک میکند در صورتی که اتاق خواب بزرگی ندارید از خرید ان صرفنظر کنید.

سرویس خواب و انواع آن

انواع سرویس خواب

سرویس خواب ها در طرح ها و مدل های گوناگونی در بازار موجود هستند، که هر فردی با توجه به نیاز، سلیقه، علاقه، طراحی خانه و اتاق خواب، نوع دیزاین، سبک دکوراسیون و … به خرید آن می پردازد. سرویس خواب ها در مدل های گوناگونی در بازار عرضه می شوند. سرویس خواب عروس، سرویس خواب اسپرت، سرویس خواب چوبی، سرویس خواب مدرن، سرویس خواب سلطنتی، سرویس خواب کلاسیک، سرویس خواب نوزاد و نوجوان.

سرویس خواب عروس

سرویس خواب عروس، یک سرویس خواب دو نفره است. عروس خانم ها، در خرید سرویس خواب خود نباید تنها به جنبه ی زیبایی و ظاهری آن توجه کنند. در قدم اول به دنبال سرویس خوابی باشید، که از کیفیت مناسب برخوردار باشد. در بازار سرویس خواب ها، سرویس های عروس از جنس های ام دی اف، فلز و چوب وجود دارند، که بی شک چوب برتری خود را در بین تمامی این موارد دارد.

سرویس خواب اسپرت

سرویس خواب اسپرت، از جمله پرطرفدارترین سرویس خواب هاست. این نوع از سرویس خواب ها به صورت دو نفره و یا تک نفره موجود می باشند و هر فردی می تواند از آن استفاده کند. البته بیشتر قشر جوان و نوجوان به این طرح جذب می شوند. مدل اسپرت سرویس خواب، طرح ها و رنگ های گوناگونی دارد و به راحت بودن مشهور است. جنس سرویس خواب اسپرت معمولاً از ام دی اف و چوب می‌باشد.

سرویس خواب چوبی

سرویس خواب چوبی نسبت به سایر مدلهای سرویس خواب، شاید دارای قیمت بالاتری باشد؛ اما به طبع قیمت بالاتر، از استقامت، زیبایی، رنگ و دوام بهتر و بیشتری نیز برخوردار است. سرویس خواب چوبی، اگر مرغوبیت بالایی داشته باشد، برای یک عمر شما کافی خواهد بود. چون جنس چوب محکم است و استقامت بالایی دارد. تنها ایرادی که می‌توان به این نوع سرویس خواب گرفت، سنگینی آن می باشد که به راحتی نمی‌توان آن را جابجا کرد. چوب راش و چوب گردو از انواع چوب هایی است که در ساخت سرویس خواب چوبی مورد استفاده قرار می گیرد.

سرویس خواب مدرن

این سرویس خواب، مرکز توجه‌اش را به طراحی و استفاده به رنگ ها و مدل های مدرن، معکوس کرده است. هدف در طراحی سرویس خواب مدرن، استفاده از انواع چوب و پارچه در نهایت سادگی و زیبایی است، که در نتیجه، زیبایی بصری را به وجود می آورد. در سرویس خواب مدرن، شما به هیچ وجه تزیینات اضافی و حجیم را نمی‌بینید.

سرویس خواب سلطنتی

سرویس خوابی با زرق و برق، منبت‌کاری، لمسه کوبی و تاج های شاهانه! این سرویس خواب مخصوص کسانی است که عاشق طرح های سلطنتی هستند و بسیار زیبا و چشمگیر می باشند، که علاوه بر زیبایی فراوان، به دلیل استفاده از لمسه کوبی، پارچه و چرم، از قیمت بالاتری نیز برخوردار خواهد بود.

با توجه به انواع متفاوتی از سرویس خواب که در بازار موجود است. شما با توجه به نیاز، سلیقه و دکوراسیون اتاق خود، باید به خرید سرویس خواب بپردازید. قبل از خرید سرویس خواب، حتماً فضای اتاق خواب را اندازه بگیرید و با توجه به فضایی که در اختیار دارید، تعداد مشخصی از وسایل لوازم و یا ست کامل سرویس‌خواب را تهیه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *