چیدمان اتاق کار در اتاق خواب 9465

راه های بزرگتر نشان دادن اتاق خواب 

راه های بزرگتر نشان دادن اتاق خواب چیست؟ متراژ منازل، روز به روز در حال کوچکتر شدن است. با افزایش قیمت مسکن و زندگی در آپارتمان ها، ابعاد خانه ها هم کاهش یافته است و به همین دلیل برای طراحی دکوراسیون منازل، باید از روش هایی استفاده کرد که فضای خانه را هرچه بزرگتر نشان دهد. اتاق خواب، یکی از بخش های خانه می باشد که با رعایت اصل هایی، می توان آن را بزرگتر نشان داد.

سرویس خواب در اتاق خواب

اتاق خواب در هر متراژی که باشد با لوازمی که در آن قرار داده می شود، هویت می‌یابد! سرویس خواب، اولین گزینه‌ای است که در دیزاین و دکوراسیون اتاق خواب در ذهن فرد نقش می بندد. تخت خواب یک نفره یا دو نفره، پایتختی ها، میز آرایشی و صندلی آن، کمد لباس، آینه، دراور و غیره، از لوازم سرویس خواب هستند.

نقش چیدمان سرویس خواب در بزرگ نشان دادن اتاق خواب

گفتیم که از اولین لوازمی که در چیدمان اتاق خواب به کار می بریم، سرویس خواب ها هستند. شما باید با توجه به میزان فضا و متراژ اتاق خوابتان، به خرید سرویس خواب و لوازم جانبی آن بپردازید. وقتی فضای اتاق شما کم است، از خرید لوازم اضافه که کاربرد زیادی هم ندارند، خودداری کنید. می توانید میز آرایشی را تهیه کنید، که در قسمت پایین خود دارای دراور می باشند. در این صورت شما با یک تیر، دو نشان زده اید. در خرید تخت خواب، بهتر است که به سراغ مدل‌های تاشو بروید؛ یا مدل هایی که محفظه هایی در قسمت پایینی خود برای جایگذاری وسایل دارند.
راه های بزرگتر نشان دادن اتاق خواب

از الگوی تک رنگی استفاده کنید!

استفاده از الگوی تک رنگی، یعنی تنها از یک رنگ یک دست در تمامی قسمتهای اتاقتان استفاده کنید. در رنگ آمیزی دیوارها و کف پوش، فرشها، سرویس خواب و سایر لوازم، سعی کنید از یک رنگ استفاده کنید.

استفاده از آینه ها در اتاق خواب

به کار بردن آینه های متعدد، باعث تشدید و تقویت نور در فضای اتاق خواب می شود. یک ترفند بسیار مفید برای بزرگتر نشان دادن خانه و اتاق خواب، تقویت نورپردازی است، که در این راستا نصب پنجره های بزرگ با پرده‌هایی به رنگ روشن نیز به کمک شما می‌آید.

رنگ های گرم در سرویس خواب یا دیزاین اتاق

اگر می‌خواهید فضای اتاق خواب بزرگ به نظر برسد رنگهای گرم را حذف کنید!درست است که رنگهای گرم، فضای اتاق را به جایی دنج و صمیمی تبدیل می کنند، اما متاسفانه رنگ های گرم، باعث کوچکتر به نظر رسیدن اتاق می شود. تا آن جایی که امکان دارد، سعی کنید که از رنگ های روشن و سرد در دکوراسیون اتاق خواب کوچک خود استفاده کنید.

استفاده از رنگ‌های روشن در سرویس خواب

سرویس خوابی زیبا، نقشی کلیدی در دکوراسیون اتاق خواب دارد و اگر به صورت صحیح انتخاب شود، زیبایی اتاق دو چندان خواهد شد. در اتاق هایی با متراژ کم، بهترین انتخاب برای ست خواب، سرویس خواب هایی در رنگ های سفید و طیف روشن می باشد. رنگ سفید در سرویس خواب، باعث می شود تا شما یک فضای دلباز و مدرن داشته باشید. در اتاق هایی با متراژ کم، اکیدآ از به کار بردن رنگ تیره خودداری کنید، زیرا رنگهای تیره فضا را کوچک تر از آنچه هستند نشان خواهد داد.

پرده ها در اتاق خواب هایی با متراژ پایین

در اتاق هایی که متراژ آنها پایین است، به هیچ عنوان نباید از پرده های ضخیم و چندلایه استفاده کرد. همچنین رنگ پرده ها نیز نباید تیره باشد. یک پرده ی حریر سفید یا کرم یا فیلی کمرنگ، می تواند فضای اتاق خواب شما را زیبا تر و بزرگتر نشان دهد.

سخن آخر

تمامی انسانها عاشق فضایی بزرگ و دلباز هستند و همین مورد باعث شده که افراد، به دنبال اصولی باشند که فضای خانه و اتاق خواب شان را بزرگتر نشان بدهد‌ شما با رعایت اصولی که برایتان شرح دادیم قطعاً می توانید یک فضای دلنشین و دلباز را داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *