تخت کنار مادر 2467

تخت کنار مادر

وقتی صحبت از نوزادان می شود، ما همیشه به یاد معصومیت ظرافت و پاکی می افتیم ،اما در کنار همه اینها باید ضعیف بودن نوزاد و حساسیت بالا را هم اضافه کرد.تخت کنار مادر به شما کمک می کند که امنیت نوزادتان را بیش از پیش تامین کنید و همچنین مراقبت بیشتری از کودک دلبندتان داشته باشید.
همین دو مورد باعث می‌شود که تا وقتی کودکان دوران نوزادی را طی نکرده‌اند نیازمند مراقبت بیشتری باشند. حتماً می دانیم که نوزاد در ابتدای تولد بیشتر دوران زندگی خود را در تخت خواب می گذراند پس نتیجه می گیریم که انتخاب تخت مناسب نوزاد بسیار مهم و ضروری است. تختی برای نوزادان مناسب تر است با توجه به حساسیت نوزادان و نیاز به مراقبت ۲۴ ساعته بهترین انتخاب تخت کنار مادر و یا گهواره است.

تخت کنار مادر در چه ابعادی استاندارد است؟

ابعاد متفاوت از تخت کنار مادر در بازار موجود می باشد. اما بعضی از آنها دارای ارتفاع قابل تنظیم هستند تا شما بتوانید با توجه به ارتفاع تخت خودتان آن را تنظیم کنید. لازم به ذکر است که اکثراً تختهای کنار مادری که در بازار هستند از یک قالب استاندارد پیروی می کنند که در آن طول کنار تخت مادر ۹۳ سانتیمتر و عرض تخت ۶۹ سانتیمتر و ارتفاع آن ۶۷ سانتیمتر است .

آیا تخت کنار مادر مزیتی نسبت به تخت های معمولی دارد؟

قطعاً جواب بله است .

۱_ امنیت بالای تخت نوزاد در زمان وصل شدن به تخت مادر : تخت های کنار مادر و استاندارد امنیت و اطمینان را برای شما به خوبی به ارمغان می آورند . شما می توانید با چند عدد بست که به صورت کمربندی هستند، این تخت  را به تخت خود مادر متصل کنید و نگران امنیت نوزادتان نباشید.

۲ _بعضی از این تخت ها قابلیت این را دارند که به عنوان تخت ثابت هم از آنها استفاده شود .مثلاً زمانی که شما می‌خواهید به قسمت دیگری از خانه بروید و فرزندتان در کنارتان باشد ، می توانید تخت نوزاد را هم جدا کرده و با خود ببرید.

۳ _با استفاده از این تخت ها شما می توانید به راحتی به نوزادتان دسترسی پیدا کنید و نوزادتان را در کنار خود داشته باشید و او را در آغوش بگیرید. و در نتیجه هم امنیت نوزاد شما تأمین می‌شود و هم خیال شما راحت است، از این که کودک تان را در کنار خود دارید .

چرا استفاده از تخت کنار مادر لازم و ضروری است؟

از مهم ترین وسایلی که قبل به دنیا آمدن کودک باید تهیه شود لوازم خواب کودک می باشد . نوزاد در ابتدای تولد نیاز عاطفی و مراقبتی شدیدی به والدین مخصوصا مادرش دارد. بنابراین از ابتدای تولد تا تقریباً یکسال می تواند گزینه ای عالی برای خوابی راحت ، هم برای نوزاد و هم برای والدین باشد .حال به این سوال می‌رسیم که آیا استفاده از این تخت ها ضروری است؟ یکی از علت های اصلی که استفاده از این تخت را ضروری می‌کند عدم قدرت حرکتی کودک در بدو تولد به وقت خواب است و این مورد باعث ایجاد حادثه های خطرناک مختلف مثل افتادن کودک از روی تخت و غیره می شود. اگر کودک در کنار والدین باشد در صورت بروز این حوادث و یا اتفاق های مشابه می تواند به سرعت از آن جلوگیری کرد.

تخت کنار مادر و راحتی در شیردهی نوزاد

امروزه یکی از لوازمی که در سیسمونی خریداری می‌شود همین تخت است و بسیاری از مادران از آن راضی هستند زیرا این تخت به تخت خود مادر می چسبد و امر شیردهی را آسان می‌کند. نوزادان در ابتدای تولد در طول شبانه روز شیر می‌خورند با استفاده از این تخت لازم نیست که مادر در هنگام خواب برای شیردهی نوزادش بلند شده و به کنار تخت او برود زیرا تخت نوزاد به تخت مادر چسبیده است و در کنار او قرار می‌گیرد .

سخن آخر

والدین برای نوزاد شیرینی که به جمعشان اضافه شده هر کاری را انجام می‌دهند تا کودکشان در آسایش و آرامش رشد کند.  یکی از بهترین گزینه ها برای شماست که نوزاد می تواند در آن به دلیل نزدیک بودن به مادر حس آرامش بیشتری را تجربه کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *