اصول انتخاب گهواره نوزاد

مشخصات یک گهواره استاندارد برای نوزاد چیست؟ بیشتر والدین که به فروشگاه آشو برای خرید سرویس خواب نوزاد و یا خرید گهواره مراجعه می کنند، این سوال را دارند که اصول انتخاب گهواره نوزاد کدام است؟ تماشای چرت زدن کودک کوچکتان در گهواره خود یکی از بزرگترین لذت های والدین است. چه از روز اول از گهواره استفاده کنید و چه بعداً، بیشتر والدین سال ها از این تخت کودک استفاده می کنند.

چه زمانی به گهواره نیاز دارید؟

زمانی که نوزاد در اتاق والدین و نزدیک تخت والدین اما روی سطح خواب جداگانه می خوابد، حداقل برای شش ماه اول اما ترجیحا تا یک سال به گهواره نیاز دارد.

اگرچه می‌توانید از همان روز اول از تخت برای نوزادتان استفاده کنید، اما بسیاری از والدین ترجیح می‌دهند، خواب کودک خود را در یک تخت کنار مادر و یا گهواره شروع کنند.

اصول انتخاب گهواره نوزاد

انواع تخت خواب کودک

چند نوع اصلی تخت کودک وجود دارد که باید هنگام انتخاب مناسب است در نظر بگیرید.

گهواره های سنتی که گاهی به آن گهواره استاندارد نیز می گویند، گهواره هایی با اندازه کامل و در طرح های مختلف هستند.

گهواره های قابل تبدیل، به تخت هایی گفته می شود که به تخت کودک نوپا و حتی گاهی اوقات به چارچوب تخت با اندازه استاندارد تبدیل می شوند. بیشتر تخت‌خواب‌های قابل تبدیل به کیت‌های تبدیل نیاز دارند تا به تنظیمات مختلف تبدیل شوند. گاهی اوقات این کیت ها همراه با خرید تخت شما هستند و گاهی اوقات نه. بهتر است کیت تبدیل را همزمان با خرید گهواره قابل تبدیل خود خریداری کنید.

گهواره های مسافرتی، وزن سبک تری دارند و به راحتی قابل نصب هستند و برای مسافرت یا اگر شب را دور از خانه می مانید عالی هستند.

نحوه انتخاب گهواره

اکثر والدین تخت خود را بر اساس مدل، اندازه، قیمت یا ترکیبی از هر سه انتخاب می کنند. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام خرید به خاطر بسپارید.

خرید تخت دست دوم توصیه نمی شود. این به این دلیل است که گهواره ها از استانداردهای ایمنی بسیار بالاو دائماً در حال تکامل برخوردار هستند. گهواره ها نیز به مرور زمان ضعیف می شوند، به خصوص پس از استفاده مداوم توسط یک کودک بزرگتر، بنابراین تنها راه برای اطمینان از یکپارچگی ساختاری، خرید جدید است.

همه اجزای تخت را هم قبل و هم بعد از مونتاژ نگاه کنید تا مطمئن شوید که همه چیز دست نخورده، پایدار و در شرایط خوب است. مطمئن شوید که قطعه ای شکسته یا ترک خورده، قطعات شل و غیره وجود نداشته باشد.

مطمئن شوید که تختی که انتخاب می کنید حداقل چند تنظیمات تشک قابل تنظیم داشته باشد که به شما امکان می دهد تشک را پایین بیاورید و بالا ببرید. هنگامی که کودک شما نوزاد است، تشکی در سطح بالاتری می خواهید که به شما امکان می دهد بدون نیاز به خم شدن به آن دسترسی داشته باشید. همانطور که آنها رشد می کنند و شروع به نشستن و ایستادن می کنند، می توانید تشک را پایین بیاورید تا نتوانند از آن بالا بروند. گهوراه نوزاد در راحتی خواب نوزاد شما بسیار تاثیر گذار است، شما می توانید با خرید یک گهواره استاندارد راحتی و آسودگی خواب نوزاد خود را تضمین کنید.

در آشو چوب انواع مختلفی از سرویس خواب های نوزاد و نوجوان وجود دارد، شما می توانید با مراجعه به فروشگاه، از جدیدترین مدل های سرویس خواب، گهواره و… دیدن کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *