چه قاب تخت خوابی برای شما مناسب تر است؟8459

چه قاب تخت خوابی برای شما مناسب تر است؟

 

قاب تخت خواب، همان چارچوب و فریمی است که تشک و کل تخت را نگه می دارد و بر طول عمر سرویس شما تاثیر می گذارد. این قاب می تواند سبک یا سنگین، ساده یا طرح دار و هم چنین فلزی یا چوبی باشد. اما این سوال پیش می آید که کدام قاب برای تخت خواب مناسب تر است و اصلا چه نوع قابی را باید انتخاب کنیم؟ پس در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی جزئیات مربوط به قاب تختخواب بپردازیم.

انواع قاب تخت خواب

• قاب تخت خواب باکس دار. این نوع قاب ها دارای فضایی زیر تخت هستند و اگر با کمبود جا در فضای اتاق روبرو هستید، انتخاب این فریم می تواند گزینه مناسبی برای تان باشد. ارتفاع این قاب حدودا 12 تا 24 سانتی متر در نظر گرفته می شود و عمدتا از جنس چوب می باشد.
• قاب تخت خواب پلت فرم. منظور وجود صفحه ای مستطیلی شکل است که تشک بر روی آن قرار می گیرد و ممکن است در حد سی سانتی متر از زمین بالاتر باشند. اگر به دنبال تخت های نرم هستید، می توانید سراغ این مدل ها بروید که در طرح های مختلف و سبک ساخته می شوند.
• قاب تخت خواب slats. این نوع قاب، به صورت الوارهای چوبی موازی است که تشک بر روی آن قرار می گیرد و ارتفاع تخت بیشتر از مدل های پلت فرمی خواهد بود. البته ناگفته نماند که این مدل ها کمی قدیمی شده اند.
• قاب تخت خواب فلزی. این نوع قاب ها از قاب های چوبی سبک تر هستند و مقاومت قابل قبولی هم دارند و اگر در دکوراسیون اتاق تان از طراحی فلزی استفاده کرده اید، سراغ این مدل ها بروید.

بیشتر بدانید(بهترین طراحی دکوراسیون اتاق کودک و نوزاد)

راهنمای خرید قاب تخت خواب

اگر می خواهید سرویس خوابی که خریداری می کنید، زیبایی بیشتری را بر ای فضای اتاق شما به ارمغان بیاورد و سال ها دوام داشته باشد، حتما هنگام انتخاب فریم و قاب آن به موارد زیر توجه داشته باشید:
• فضای اتاق را در نظر بگیرید. اندازه قاب و فضایی که تخت خواب اشغال می کند، باید به گونه ای باشد که جا برای قرار دادن سایر وسایل مانند پاتختی یا کمد وجود داشته باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که قاب تخت از تشک و خود تختخواب بزرگ تر است و حتما هنگام خرید، طول و عرض آن را مد نظر قرار دهید.
• به ارتفاع قاب توجه کنید. منظور از ارتفاع، فاصله از سطح زمین است که پایه های تخت و هم چنین ارتفاع تشک نیز بر این مورد تاثیر می گذارند. از طرفی شما باید راحتی خودتان را هم در نظر داشته باشید و زمانی که لبه تخت می نشینید، پاها باید در زاویه نود درجه قرار بگیرند و احساس پا درد یا دیگر مشکلات نداشته باشید.
• قد خود را در نظر بگیرید. معمولا توصیه می شود برای خرید تشک و انتخاب قاب، ده سانتی متر به اندازه قدتان اضافه کنید تا پاها از تخت بیرون نزند یا تماسی با قاب پایینی تخت نداشته باشد.

چه قاب تخت خوابی برای شما مناسب تر است؟4587
• سبک قاب را متناسب با دکوراسیون کلی اتاق تان انتخاب کنید. اگر تم کلی دیزاین اتاق تان چوبی است، سراغ مدل های چوبی که دوام و کیفیت بالاتری دارند، بروید. معمول قاب های چوبی انرژی و روح بیشتری را می توانند به فضای شما بدهند. معمولا برای تخت های دو نفره، قاب های چوبی گزینه مناسب تری به حساب می آیند.
• به نرم و سفت بودن قاب توجه کنید. فریم های سخت تر، کیفیت بالاتری دارند اما فریم های خمیده، انعطاف پذیری بیشتری خواهند داشت.
شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع قاب های تخت خواب به فروشگاه آشو چوب مراجعه کنید و با بررسی و مقایسه مدل ها، خرید مطمئن تری را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *