مبلمان اتاق خواب

مبلمان اتاق خواب

اتاق کودک محل حکمرانی اوست. وسایل اتاق برای او، تنها حکم یک وسیله کاربردی را ندارد. برای کودک، مبلمان و تخت و بقیه وسایل اتاق، وسایل بازی او هم هستند. کودک وقت زیادی را در طول روز در اتاقش میگذراند، در اتاقش مهمانی میدهد و از اتاقش تاثیر میگیرد. به عقیده روانشناسان هفت سال ابتدای زندگی کودک مهمترین نقش را در شکل گیری و رشد شخصیت کودک دارد. هر چیزی که کودک در این سالها با ان سر و کار دارد میتواند بخشی از اینده او را بسازد. پس مهم است که چگونه اتاقی برای کودک خود میسازید و چقدر به روحیات و خلقیات او توجه میکنید .
در اینجا نکاتی را ذکر کرده‌ایم که با توجه به انها میتوانید بهترین مبلمان اتاق کودک را تهیه کنید.

سبک مورد علاقه کودکتان را در نظر بگیرید

بهتر است کودکان را موقع انتخاب سرویس خواب  و مبلمان برای اتاقشان بهمراه ببرید تا در انتخاب مبلمان اتاقشان نظرشان را بپرسید. این کار نشان میدهد شما به شخصیت و نظر او احترام میگذارید. احترام به نظر و سلیقه کودک ، شخصیت محمکی برای او میسازد.

اما ممکن است دختر شما که امروز تمی را برای اتاقش انتخاب ‌کند که سال آینده بنظرش بچگانه بیاید . به این دلیل بهتر است در انتخاب، به او کمک کنید . به این معنی که مبلمان طوری باشد که بشود نهایتاً رنگ یا چیدمان آن را درصورت نیاز تغییر داد.

ضمناً تم مبلمان را بچه‌ها می‌توانند انتخاب کنند اما این موضوع نباید روی ایمن‌بودن یا کاربرد وسایل تاثیر داشته باشد.

مبلمان اتاق خواب

ایمنی مبلمان اتاق کودک را در نظر بگیرید

موقع انتخاب وسایل اتاق کودک، در نظر گرفتن ایمنی وسایل باید جزء نگرانی‌های اولتان باشد، چراکه کودک از وسایل اتاقش برای بازی استفاده می‌کند: روی تخت می‌پرد، زیر میز می‌رود، پشت آن‌ها قایم می‌شود و… به این دلیل باید حواستان به چند مورد باشد:

 مطمئن شوید هیچ کدام از وسایل لبه تیز ندارند. مطمئن شوید وسایل از مواد مقاوم و نشکن ساخته شده‌اند. مطمئن شوید مواد استفاده شده در وسایل برای کودکان ضرر ندارد. مطمئن شوید وسایل خیلی بلند نباشند تا درصورت افتادن کودک آسیبی به او وارد نشود و در نهایت مطمئن شوید تخت بالایی در تخت‌های دو طبقه با نرده‌ محافظت‌شده باشند.

کاربردی بودن مبلمان اتاق خواب را در نظر بگیرید

هر وسیله ای که میخرید باید کاربردی باشد و این کاربردی بودن نباید قربانی مسائل نظیر زیبایی و مورد علاقه بودن کودک شود. این مسئله درمورد سایز وسایل به‌ویژه تخت خواب هم صدق میکند. کودک زود رشد می‌کند و سایزش بزرگ می‌شود و درصورت کوچک بودن تخت خواب مجبور می‌شوید بعد از یکی دو سال آن را عوض کنید. علاوه بر سایز، تخت خواب باید وزن کودک در حال رشد را نیز تحمل کند.

جادار بودن وسایل را در نظر بگیرید

بچه‌ها لباس ، وسیله و اسباب بازی زیادی دارند و باید حواستان باشد وسایل و مبلمانی که برای اتاق کودک می‌خرید به اندازه کافی جا داشته باشد. به این ترتیب کار مرتب کردن اتاق کودک ساده می‌شود. بعلاوه میتوانید از کودکی به او آموزش دهید تا اتاق و وسایلش را خودش مرتب کند و هرچیز را در جای مناسب خودش قرار دهد .

سخن پایانی
خرید مبلمان اتاق کودک ، در نگاه اول شاید کار ساده ای بنظر بیاید اما از جهت تاثیری که در رشد شخصیت و روحیه کودک دارد بسیار اهمیت دارد. اما پدر و مادر وظیفه دارند علاوه بر روحیه و شخصیت، به جنبه جسمانی و سلامت کودک هم توجه داشته باشد‌. مبلمان اتاق کودک باید از لحاظ کیفیت و دوام هم بتواند نیازهای کودک شما را برطرف کند . آشو با تولید باکیفیت ترین و متنوع ترین مبلمان اتاق خواب کودک، میتواند اتاق کودک شما را به بهترین شکل دکور کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *