اتاق خواب آرامش بخش 6456

اتاق خواب آرامش بخش

چگونه یک اتاق خواب آرامش بخش داشته باشیم؟ هنگام تغییر دکوراسیون خانه، اولویت اغلب، به فضاهای عمومی اختصاص می یابد، در حالی که اتاق ها نیز در تغییر دکوراسیون بسیار حائز اهمیت است زیرا بیشترین قسمت زندگی خود را در آنجا می گذرانیم. نکاتی برای طراحی دکوراسیون یک اتاق خواب آرامش بخش مهم هستند در ادامه مورد بررسی قرار می گیرند.

تشک

مهمترین عنصر در اتاق خواب تشک خوب است. مدلی که متناسب با نیازهای خاص شما باشد، تفاوت زیادی در استراحت بدن شما در هر شب ایجاد می کند. گزینه های ظاهراً بی پایان وجود دارد، بنابراین وقت بگذارید و قبل از مراجعه به یک فروشگاه تشک برای آزمایش آنها، در محدوده قیمت خود تحقیق کنید. زیرا این خریدی است که به احتمال زیاد مدتی با آن زندگی خواهید کرد.

اتاق خواب آرامش بخش
تخت خواب

بعد از تشک، مورد بعدی که باید در مورد آن تصمیم بگیرید این است که چه نوع تخت خواب با عادت های شما مطابقت دارد. اگر تکیه دادن به یک سطح راحت برای خواندن، بخشی از برنامه شبانه شماست، یک تخت خواب با روکش مخملی یک انتخاب هوشمندانه است.

ملافه

رقابت با تشک به عنوان مهمترین مورد در ساخت یک اتاق خواب موفق، ملحفه و بالش است. ملحفه هایی را انتخاب کنید که در برابر پوست نرم هستند و پتوها و روتختی هایی که سطح گرمای دلخواه شما را فراهم می کنند. وقت بگذارید و بالش ها را امتحان کنید، بالشی را انتخاب کنید که، سر و گردن شما را در وضعیت خواب مطلوب پشتیبانی کند. تختخواب هایی را که جذاب و الهام بخش می دانید انتخاب کنید زیرا علاوه بر گرما و راحتی، نقش مهمی در تنظیم رنگ طراحی اتاق شما دارد.

روشنایی

نورپردازی ملایم در اتاقی که هدف آن ایجاد فضای آرامش بخشی است، ضروری است. اگر به نور خواندن نیاز است، اطمینان حاصل کنید که چراغ های سقفی و چراغ های میز روشنایی کافی را فراهم می کنند. برای لامپ ها، به دنبال پایه های بلندتر و سایه های گسترده تر باشید تا اطمینان حاصل کنید که نور در جایی که لازم است سقوط می کند.

انتخاب پاتختی و میز دراور

در حالت ایده آل، شما می توانید یک سطح برای لامپ های خود و هر چیز دیگری که دوست دارید انتخاب کنید، ساعت، لیوان آب، عکس های مورد علاقه و…باید در انتخاب این میز ها، احساس راحتی کنید و سبک میز پاتختی ها را در دو طرف تخت مخلوط کنید. انجام این کار فرصتی برای تطبیق عادات هر یک از افراد خوابیده با هر تخت خواب است، چه از نوع ساده و چه از نظر ذخیره سازی.

پرده اتاق خواب

آیا برای داشتن بهترین خواب شب، به تاریکی کامل نیاز دارید یا اینکه با کمی نور از ماه آرامش می گیرد؟ پرده هایی را انتخاب کنید که از تنظیمات خواب شما پشتیبانی می کنند.

پالت رنگ آرامش بخش

رنگ می تواند تأثیر زیادی در احساس اتاق داشته باشد. یک پالت خنثی و نرم از رنگ های آبی، خاکستری و سفید رنگ انتخابی محبوب برای اتاق خواب های اصلی است. مخلوط زیبایی از رنگ کرم و سفید به همان اندازه آرام است.

مبلمان اضافی

اگر فضای کافی برای اتاق دارید، یک یا دو صندلی کناری را برای خواندن و خواباندن در گوشه ای یا جلوی پنجره در نظر بگیرید. صندلی ها با داشتن یک میز، یک مکان دنج را به منظور آماده شدن برای خواب فراهم می کنند.

فرش

وقتی صبح از تختخواب بیرون می آیید، پاهای شما استقبال از یک سطح نرم را دوست خواهند داشت. اگر اتاق خواب کف چوب سخت دارد، در نظر بگیرید که زیر تخت یک فرش قرار داده شود.با توجه به این نکات شما می توانید یک اتاق خواب آرامش بخش را طراحی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *